سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۹/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۶۹۵۳
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۹/۲۹ - ساعت ۸:۵۵
رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌ شمالی:

افزون بر ۷ هزار بیمار خاص در خراسان شمالی شناسایی شدند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی خراسان‌ شمالی گفت: تاکنون هفت هزار و ۲۲ بیمار خاص و سرطانی در استان شناسایی و در سامانه اختصاصی این دانشگاه برای بهره‌مندی از خدمات صندوق بیماران خاص ثبت شده است.
افزون بر ۷ هزار بیمار خاص در خراسان شمالی شناسایی شدند,خراسان شمالی+بجنورد+جواد شاهین فر+بیمار خاص

به گزارش عصراترک به نقل از ایرنا، جواد شاهین‌فر رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی خراسان‌ شمالی، اظهار کرد: از این تعداد چهار هزار و ۲۰۲ نفر بیمار خاص و دو هزار و ۸۲۰ نیز بیمار سرطانی هستند که از خدمات دانشگاه علوم پزشکی استان بهره‌مند می‌شوند. 

وی افزود: بیماران دیابتی با سه هزار نفر بیشترین افراد ثبت شده در سامانه اختصاصی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی هستند. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌ شمالی با اشاره به ارایه خدمات درمانی رایگان به بیماران کلیوی گفت: تاکنون ۵۶۸ بیمار کلیوی در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان ثبت شده‌اند که از این تعداد ۳۱۸ بیمار دیالیزی و بقیه پیوندی و سرپایی هستند. 

شاهین‌فر افزود: بیماران دیالیزی از خدمات رایگان در تمام مراکز دیالیز دولتی بهره‌مند می‌شوند و هزینه‌های دارو و بستری این بیماران نیز رایگان است. 

وی با اشاره به معرفی بیماران خاص استان برای دریافت وام بانکی، گفت: کارمزد این وام قرض‌الحسنه چهار درصد است که با هماهنگی بین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و بانک‌ها پرداخت می‌شود. 

بر اساس تعریف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، چهار بیماری تالاسمی، هموفیلی، دیالیز و‌ام اس در زمره بیماران خاص قرار می‌گیرند. 

بیماری‌های سرطان، پیوند کلیه، دیابت، اوتیسم، ای بی‌را در دسته بیماری‌های سخت درمان دسته‌بندی می‌کنند. 

خراسان شمالی دارای ۱۱ بیمارستان و هزار و ۴۴۴ تخت بیمارستانی است و هم اکنون پنج هزار نفر در حوزه سلامت این استان خدمت‌رسانی می‌کنند.

، انتهای خبر/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک