چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱۵/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۸۰۶۲۰
تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ساعت ۲۱:۵
مدیرکل تامین اجتماعی خراسان‌شمالی:

یک سوم مردم استان بیمه تامین اجتماعی هستند

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان‌شمالی از افزایش دو درصدی تعداد بیمه شدگان این استان و پوشش ۳۵۰ هزار نفر از مردم استان خبر داد.
یک سوم مردم استان بیمه تامین اجتماعی هستند,

به گزارش پابگاه خبری تحلیلی عصراترک به نقل از ایسنا، جواد یزدانی اظهار کرد: ۱۱۰ هزار و ۵۳۰ نفر بیمه شده اصلی، ۱۸۳ هزار و ۷۹۱ بیمه شده تبعی، ۲۹ هزار و ۷۴۹ مستمری بگیر اصلی و ۲۵ هزار و ۶۴۳ مستمری بگیر تبعی تحت پوشش این مجموعه در استان قرار دارد.

وی ادامه داد: در ابتدای سال ۱۴۰۲ در زمینه وصول مطالبات مشکلات وجود داشت اما با همت کارکنان و همراهی شرکای اجتماعی توانستیم به تراز مثبت و تعادل بین منابع و مصارف برسیم.

وی به احکام صادره برای کارفرمایان اشاره کرد و افزود: بیش از ۹۰۰۰ احکام مطالباتی در این مجموعه صادر و به کارفرمایان ابلاغ شده که ۹۳ درصد آن ها توسط کارفرمایان، قطعی و تایید و صرفا برای هفت درصد آن ها اعتراض ثبت شده است و این نشان از دقت بالا و تعامل مناسب بین تامین اجتماعی و جامعه هدف در استان دارد.

یزدانی ادامه داد: در صورت بروز اختلاف، تشخیص رابطه کارگری و کارفرمایی و احراز شمول قانون به تشخیص هیات‌های تشخیص و حل اختلاف مستقر در واحد کار و امور اجتماعی است.

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان شمالی گفت: کارگر به تمام اشخاص حقیقی اطلاق می شود که در ازای دریافت اجرت به دستور و به حساب شخص حقیقی یا حقوقی دیگری (کارفرما) اجرای یک فعالیت جسمی و یا فکری را عهده دار می شود و در شمول مقررات استخدامی خاص که به تصویب مراجع قانون گذاری رسیده باشد، قرار نگیرد.

به گفته وی، افرادی که خدمات خود را به صورت کار مشاوره ای و کارشناسی در اختیار کارفرمایان قرار می دهند و در مقابل کار ارائه شده، مزد دریافت می کنند؛ در صورتی که مشمول مقررات استخدامی دیگری نباشند، مشمول قانون کار بوده و به نسبت ساعات کار از امتیازات پیش بینی شده در این قانون بهره‌مند خواهند بود.

وی افزود: اشتغال به کار اتباع بیگانه نیز بدون داشتن پروانه کار معتبر، ممنوع  است و تخلف از آن موجب اعمال مجازات مقرر در ماده ۱۸۱ قانون کار می شود.

وی بیان کرد: در خصوص بیمه شدگان اجباری (کارگران شاغل در کارگاه های مشمول قانون کار) نیز رشد بیش از هفت درصدی داشتیم و تعداد آن‌ها از حدود ۷۱ هزار نفر به بیش از ۷۶ هزار نفر در پایان بهمن ماه سال گذشته رسیده است.

به گفته یزدانی در این موضوع ۱۰ هزار و ۷۹۴ باب کارگاه همراه با ۳۲ هزار و ۳۸۷ نفر بیمه شده خاص، ۱۰۴۰ نفر بیمه شده توافقی و ۹۲۹ نفر مقرری بگیر بیمه بیکاری تحت پوشش تامین اجتماعی خراسان شمالی قرار دارند.

انتهای خبر/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک