یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۴/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۸۰۵۳۸
تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ساعت ۸:۳۴

روند واگذاری بناهای تاریخی مناطق روستایی به دهیاری‌ها بررسی شد

روند واگذاری بناهای تاریخی واقع در مناطق روستایی به دهیاری‌ها در نشست مشترک سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور و صندوق توسعه صنایع دستی و فرش دستباف و احیا و بهره برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی بررسی شد.
روند واگذاری بناهای تاریخی مناطق روستایی به دهیاری‌ها بررسی شد,

به گزارش گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «عصراترک» به نقل از سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: در این نشست مقرر شد وفق مفاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک، بناهای تاریخی واقع در مناطق روستایی کشور به دهیاری‌ها و شرکت‌های تعاونی دهیاری ها واگذار شود.

مهیار نورعلی افزود: در این تفاهم‌نامه مقرر شد منابع مالی مورد نیاز برای بازسازی این بناها نیز از طریق اختصاص تسهیلات کم بهره تامین و با همکاری بنیاد مسکن و سایر دستگاه‌های ذی‌ربط، مشکلات دسترسی و ساختاری آنها برطرف شود.

در این جلسه عنوان شد که این اقدام می‌تواند ضمن حفظ و احیای بناهای تاریخی واقع در مناطق روستایی به عنوان میراث فرهنگی کشور، موجب توسعه زیرساخت‌های گردشگری و رونق کسب و کار در روستاها و درآمدزایی برای دهیاری‌ها و شرکت‌های تعاونی دهیاری‌ها شود.

این نشست با حضور مسئولان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، معاون امور دهیاری‌ها و و شهرداری‌ها، مدیرکل دفتر هماهنگی عمرانی و خدمات روستایی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور برگزار شد.

انتهای خبر/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک