شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۷/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۷۳۰۹۷
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۶/۱۳ - ساعت ۱۰:۰
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌ شمالی:

۳۰۰ کیلومتر راه روستایی خراسان‌ شمالی در دولت سیزدهم آسفالت شد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌شمالی گفت: ۳۰۰ کیلومتر از راه‌های روستایی استان در دولت سیزدهم بهسازی و روکش آسفالت شد که این اقدام نشان از عزم جدی دولت در حوزه محرومیت‌زدایی دارد.
۳۰۰ کیلومتر راه روستایی خراسان‌ شمالی در دولت سیزدهم آسفالت شد,خراسان شمالی+بجنورد+مهدی رشیدی+آسفالت

به گزارش عصر اترک به نقل از ایرنا، مهدی رشیدی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌ شمالی، اظهار کرد: بهسازی و آسفالت ۲۰۰ کیلومتر دیگر از راه‌های روستایی استان هدف گذاری شده است که در سال جاری عملیاتی می‌شود.

وی افزود: با بهره‌برداری از ۲۰۰ کیلومتر راه روستایی مناسب در خراسان شمالی، انقلابی در حوزه راه‌های روستایی استان اتفاق خواهد افتاد.

به گفته وی؛ ۱۵۳ روستای بالای ۵۰ خانوار خراسان شمالی از راه روستایی مناسب برخوردار نیستند.

رشیدی، روکش تقویتی ۳۴۳ کیلومتر از راه‌های اصلی و شریانی سطح استان را از دیگر اقدامات انجام شده در دولت سیزدهم عنوان کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی افزود: آسفالت ۷۳۰ هزار مترمربع معابر شهری، آسفالت ۷۶۳ هزار متر مربع معابر روستاها، تجهیز شهرداری بجنورد به نردبان آتش نشانی بعد از حدود ۱۵ سال و تامین ۴۹ ماشین مورد نیاز شهرداری‌های استان از دیگر دستاوردهای دولت در این استان است.

خراسان شمالی حدود ۶ هزار کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که حدود چهار هزار و ۶۵۲ کیلومتر آن راه روستایی و مابقی را راه‌های اصلی است که حدود ۱۸۵ کیلومتر آن را بزرگراه تشکیل می‌دهد.

تحویل پنج کلاس درس در هر هفته

رشیدی با اشاره به اقدمات انجام شده در زمینه نوسازی و تجهیز مدارس استان در دولت سیزدهم، گفت: ۲۷۴ کلاس درس در خراسان شمالی با اجرای ۷۸ طرح در ۲ سال اخیر افتتاح شده است و بر این اساس به طور میانگین هر هفته پنج کلاس درس افتتاح شده است.

وی، تأمین مسکن را از دغدغه‌های مهم دولت عنوان کرد و افزود: در این دولت تلاش بسیاری شده است تا مردم در شهرها و روستاها صاحب خانه مستحکم و مقاوم شوند، از این رو در قالب طرح نهضت ملی مسکن، عملیات اجرایی ۲۳ هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی شهری و روستایی در استان آغاز شده و ۲ هزار و ۵۴۳ واحد به متقاضیان تحویل شد.

رشیدی درباره اقدامات انجام شده در زمینه آبرسانی به شهرها و روستاهای استان گفت: در ۲ سال اخیر، ۲۰۰ کیلومتر شبکه داخلی توزیع آب و ۳۰۰ کیلومتر خط انتقال آب در استان اجرا و در این زمینه چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

انتهای خبر/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک