سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۳۰/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۸۰۳۸۱
تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۰۱/۲۹ - ساعت ۱۲:۳۴
مدیرکل کمیته امداد استان خبر داد:

وجود ۳۰۰۰ مستاجر تحت پوشش کمیته امداد در خراسان شمالی

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی از وجود ۳۰۰۰ مستاجر تحت پوشش کمیته امداد در این استان خبر داد.
وجود ۳۰۰۰ مستاجر تحت پوشش کمیته امداد در خراسان شمالی,

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک به نقل از ایسنا، مجید الهی راد  با اشاره به اینکه برای ساخت مسکن افراد تحت پوشش کمیته امداد، از کمک خیران بهره می‌بریم و با دستگاه‌های مختلف مانند بنیاد مستضعفان، بنیاد مسکن، سپاه و ... تفاهم‌نامه‌هایی بسته‌ایم، اظهار کرد: به‌عنوان مثال برای ساخت یک هزار و ۸۱۲ واحد مسکونی، با سپاه وارد تفاهم شدیم که این واحدها ساخته و تحویل داده شدند و همچنین با بنیاد مستضعفان در شهرستان مانه و سملقان وارد تفاهم شده بودیم که ۶۵۲ واحد مسکونی برای مددجویان تحت پوشش این نهاد ساخته شد.

وی با بیان اینکه همکاری مددجویان در حوزه ساخت مسکن سخت است، ادامه داد: یکی از دلایل این امر، این است که آن‌ها باید از مکانی که در حال زندگی هستند جابه‌جا شوند، اما در این زمینه مددکاران کمیته امداد استان همکاری لازم را با مددجویان دارند.

الهی بیان کرد: برای تمام خانواده‌های دو نفره تحت پوشش این اداره کل که متقاضی ساخت مسکن هستند، خانه ساخته شده و تعداد خانواده‌های دو نفره تحت پوشش این اداره که واحد مسکونی ندارند، خیلی کم است.

وی درباره استقبال مددجویان تحت پوشش کمیته امداد از طرح نهضت ملی مسکن، توضیح داد: استقبال از این طرح خیلی خوب نیست؛ چون در طرح‌های دیگر این نهاد به مددجویان برای ساخت مسکن تسهیلات بلاعوض اعطا می‌شود و افراد در بانک‌ها به‌صورت زنجیره‌های می‌توانند ضامن یکدیگر شوند، اما در طرح نهضت ملی مسکن چنین امکانی وجود ندارد.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی گفت: در خراسان شمالی ۳۰۰۰ مستاجر تحت پوشش کمیته امداد هستند که شرایط  یک هزار و ۳۷۱ نفر احراز شده و ۴۶۸ پروژه نیز در حال اجراست، اما از این پروژه‌هایی که ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند و نیاز به کمک بلاعوض باشد، به آن‌ها کمک می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از کمک خیران و بخشی از صدقات پرداخت‌شده نیز برای ساخت مسکن استفاده می‌شود، افزود: در سال گذشته برای خانواده‌های یتیم که دارای عائله‌های زیادی بودند، ۹۰ باب واحد مسکونی ساخته شد که ۱۰۰ درصد با کمک خیران بوده است.

انتهای خبر/ص

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک