یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۸/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۶۹۰۰۹
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۴/۰۷ - ساعت ۱۹:۳۹

شتاب در اجرای پروژه‌های حوزه بهداشت و درمان خراسان شمالی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی به برخی از مهم‌ترین مصوبات دولت سیزدهم در سفر به خراسان شمالی در حوزه سلامت و آخرین وضعیت این مصوبات اشاره کرد و گفت: اکنون چندین پروژه بزرگ در حوزه بهداشت و درمان استان راه‌اندازی شده و یا با شتاب بیشتری در حال تکمیل است.
شتاب در اجرای پروژه‌های حوزه بهداشت و درمان خراسان شمالی,خراسان شمالی+بجنورد+جواد شاهین فر+دانشگاه علوم پزشکی+پروژه‌های بهداشت و درمان

به گزارش گروه دریافت خبر عصراترک، دکتر جواد شاهین‌فر رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی با بیان اینکه سفر هیئت دولت سیزدهم به خراسان شمالی، 15 مصوبه داشت، اظهار کرد: یکی از مصوبات سفر هیئت دولت سیزدهم به خراسان شمالی، اختصاص اعتبار برای تکمیل طرح توسعه بیمارستان پورسینای آشخانه از32 به 64 تختخواب بود که هم اکنون با پیشرفت فیزیکی بیش از 55 درصد همراه است.

وی تصریح کرد: این پروژه که به عنوان بزرگترین پروژه درمانی در حال احداث در مانه و سملقان محسوب می‌شود، در زیربنای 3412 متر مربع در حال احداث است، لازم به ذکر است که موافقت اصولی برای افزایش تعداد تخت‌های این بیمارستان به 96 نیز اخذ شده است. تکمیل این پروژه مهم می تواند گامی بزرگ برای بهره مندی مردم غیور مانه و سملقان از خدمات گسترده حوزه بهداشت و درمان باشد و در آینده نزدیک می توانیم شاهد ارائه خدمات در تخصص های مختلف در این بیمارستان باشیم و اهالی این شهرستان برای دریافت خدمات در برخی تخصص ها عازم مرکز استان یا راهی سایر استان ها نشوند.

وی افزود: دیگر مصوبه سفر دولت سیزدهم به خراسان شمالی در تیر ماه سال گذشته، با محوریت احداث فاز نخست بیمارستان برای مردم شهرستان مرزی رازوجرگلان بود. این پروژه نیز با اختصاص مبالغ خوب و از طرفی همراهی و مشارکت مردم این دیار برای اختصاص زمین مناسب، با پیشرفت خوبی همراه است.

دکتر شاهین‌فر گفت: عملیات احداث فاز نخست تنها بیمارستان 64 تختخوابی در شهرستان رازوجرگلان در زیربنای بیش از 7700 متر مربع از چندی پیش آغاز شد و هم اکنون با پیشرفت فیزیکی 30 درصدی همراه است و در آینده نه چندان دور، اهالی خطه مرزی رازو جرگلان از خدمات بهداشت و درمانی این بیمارستان بهره مند خواهند شد و گامی بزرگ برای توزیع عادلانه خدمات حوزه سلامت در شهرستان‌های استان خواهد بود.

وی عنوان کرد: دیگر مصوبه سفر هیئت دولت به خراسان شمالی، تکمیل دانشکده پزشکی و داروسازی بود که فاز نخست دانشکده داروسازی در زیربنای حدود 5 هزار متر مربع هم اکنون با پیشرفت فیزیکی 98 درصد همراه است و اقدامات اولیه برای دانشکده پزشکی نیز صورت گرفته است. هر یک از این پروژه ها گامی در جهت توسعه زیرساخت های علمی و آموزشی دانشگاه علوم پزشکی استان محسوب می‌شود.  

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی اظهار کرد: تکمیل خوابگاه 16 آذر دانشگاه علوم پزشکی استان نیز از دیگر مصوبات سفر هیئت دولت در سفر به خراسان شمالی بود. این پروژه که در زیربنای 2218 متر مربع در حال احداث است با پیشرفت خوبی همراه است و می توان انتظار داشت که تا دهه مبارک فجر امسال تکمیل و مورد بهره برداری قرار بگیرد.

وی افزود: در خصوص مصوبه دیگر سفر هیئت دولت به استان در حوزه بهداشت و درمان که مربوط به توسعه پایگاه های اورژانس بین جاده ای و شهری و همچنین خانه های بهداشت است نیز اقدامات خوبی صورت گرفت است. در این خصوص هم اکنون علاوه بر مراکز جامع سلامت شهری و روستایی، بیش از 25 پروژه خانه بهداشت روستایی در روستاهای مختلف استان از جمله قسطی معاون، گز آباد، قزل قلعه بالا، شاه اجاقی، سوخسو هاشم، کلاته یاور، الله قلی، زوعلیا، برج زنگانلو، کشانک، شورسو، کاریز، کوه قلعه، چشمه قربان شادی، گرماب، قریکانلو، قره لر، رباط، توپکانلو، چری، جعفرآباد، بش دره، حصارچه پایین و گز در دست احداث است که با پیشرفت خوبی همراه هستند و در خصوص پایگاه اورژانس جاده ای نیز اوضاع بر همین منوال است. به عنوان مثال پایگاه اورژانس 115 پیش قلعه در زیربنای 100 متر مربع با پیشرفت فیزیکی 30 درصدی همراه است و اورژانس شهری گرمه و گلستان شهر بجنورد نیز در حال احداث هستند.

دکتر شاهین‌فر در خصوص مرکز سطح 3 درمان ناباروری استان نیز گفت: از چندی پیش این پروژه تکمیل و در حال ارائه خدمات در حوزه درمان ناباروری است و بسیاری از زوج های استان را برای صاحب فرزند شدن، امیدوارتر از گذشته کرده است. با راه‌اندازی این مرکز، متقاضیان هم خدمات را در استان خود با تعرفه دولتی دریافت می‌کنند و هم بی نیاز از مراجعه به سایر استان ها هستند.

وی تصریح کرد: دیگر مصوبه سفر هیئت دولت سیزدهم به خراسان شمالی در تیر ماه سال گذشته، بحث ارتقاء بیمارستان بنت الهدی بجنورد بود که هم اکنون در مرحله واگذاری زمین از سوی شهرداری بجنورد برای احداث بزرگترین پروژه درمانی و تخصصی مادر و کودک در استان است که قرار است طبق موافقت نامه اخیر شهرداری بجنورد خطاب به شورای اسلامی این شهر، در محل فعلی شهرداری منطقه یک بجنورد و زمین های اطراف احداث شود که می‌تواند بارقه امیدی برای بانوان و کودکان هم استانی مان برای دریافت خدمات تخصصی و درمانی در مرکز شهر بجنورد باشد که هم از بعد مسافتی و هم از نگاه هزینه ایاب و ذهاب می تواند مثبت ارزیابی شود.

وی تأکید کرد: دیگر مصوبه سفر سال گذشته هیئت دولت سیزدهم به خراسان شمالی، خرید MRI برای بیمارستان امام خمینی (ره) شیروان بود که به همت مدیران دانشگاه این مهم نیز انجام شد و هم اکنون از طریق این دستگاه در بیمارستان امام خمینی(ره) مستقر شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: علاوه بر مصوبات سفر دولت سیزدهم به خراسان شمالی، بسیاری از پروژه‌های عمرانی حوزه بهداشت و درمان در استان در حال احداث است که در آینده نه چندان دور و با بهره‌برداری از این مراکز و همچنین خرید و نصب تجهیزات و دستگاه‌های مختلف مورد نیاز استان، می‌توان امیدوار بود که بیش از پیش مردم استان خدمات حوزه بهداشت و درمان را در استان خودشان و به هزینه کرد بسیار پایین و تعرفه دولتی دریافت کنند و گامی در راستای ارتقای شاخص‌های حوزه بهداشت و درمان و نیز توزیع عادلانه خدمات این حوزه برداشته شود.

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک