جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۲/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۷۳۶۴
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۰/۱۷ - ساعت ۱۸:۵۱
معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی خراسان شمالی:

۱۱ هزار نفر در خراسان شمالی، مشکوک به فشار خون یا دیابت هستند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی خراسان شمالی از شناسایی حدود ۱۱ هزار نفر مشکوک به فشار خون و دیابت در استان خبر داد.
۱۱ هزار نفر در خراسان شمالی، مشکوک به فشار خون یا دیابت هستند,خراسان شمالی+بجنورد+فشار خون+دیابت+محمدرضا اکبری

به گزارش عصر‌اترک به نقل از ایسنا, محمدرضا اکبری معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی خراسان شمالی، اظهار کرد: پویش ملی سلامت در خراسان شمالی همزمان با سراسر کشور از ۲۰ آبان ماه شروع شده و تاکنون ۷۲ درصد از جمعیت جامعه هدف در استان غربالگری شده‌اند. 

وی ادامه داد: تاکنون بیش از ۴۰۰ هزار نفر از مردم استان که جزو جامعه هدف ما قرار داشتند، غربالگری شده‌اند و مدت پویش نیز که تا پایان ۱۵ دی ماه بود به مدت دو هفته تمدید شده و تا ۳۰ دی ماه ادامه دارد. 

وی تأکید کرد: از بین افرادی که برای غربالگری سلامت مراجعه کرده‌اند، حدود سه هزار و ۲۰۰ نفر مشکوک به دیابت و حدود هفت هزار و ۹۰۰ نفر نیز مشکوک به فشار خون شناسایی شده‌اند. 

اکبری تصریح کرد: افرادی که در غربالگری‌ها جزو دسته مشکوک به دیابت یا فشار خون قرار دارند حتما در ادامه نیز به خانه‌های بهداشت مراجعه کنند تا وضعیت آن‌ها پیگیری شود. 

وی تصریح کرد: این طرح سبب خود مراقبتی تک تک افراد جامعه می‌شود و به هم استانی‌ها توصیه می‌کنیم حتما تا پایان دی‌ماه جاری به مراکز جامع سلامت، پایگاه‌های سلامت و خانه‌های بهداشت مراجعه و وضعیت فشار و قند خون خود را بررسی کنند. 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: در بسیاری از موارد می‌توان با رعایت رژیم غذایی، دوری از مواد مضر همانند نمک، غذاهای چرب و فرآوری شده، قند و فشار خون را کنترل کرد. اگر نیاز به خدمات و رسیدگی‌های بیشتر باشد نیز مراجعه کنندگان به سطح دو پزشک متخصص ارجاع می‌شوند.

انتهای خبر/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک