جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱۷/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس ورزشی | کد خبر: ۲۸۸۰۷۲۶
تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ - ساعت ۹:۲۸
رئیس فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی:

تیم ملی موتورسواری به مسابقات جهانی اعزام می‌شود

رئیس فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی درباره عملکرد فدراسیون در سال گذشته و اهداف سال ۱۴۰۳ توضیحات کاملی را بیان کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک به نقل از ایرنا، رئیس فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی اظهار داشت: در سال ۱۴۰۳ اولویت‌هایی داریم که به عنوان محور قرار می‌دهیم؛ آموزش در سطح قهرمانی و همگانی همچون سال‌های گذشته از اهمیت زیادی برای ما برخوردار بود؛ در بخش بین‌المللی نیز ۶ کرسی جهانی کسب کردیم و ۲ نفر از داوران ما توانستند بالاترین مدرک فدراسیون جهانی اتومبیلرانی را بگیرند و دیگر قهرمان سابق کشورمان موفق شد در دوره آکادمی فدراسیون جهانی موتورسواری در کشور مالزی بالاترین نمره را بدست آورد.

مازیار ناظمی ادامه داد: تاسیس آکادمی بین‌المللی رشته‌های موتورسواری و اتومبیلرانی از دیگر اقدامات بود که سالی بیش از یک هزار نفر آموزش تخصصی می‌بینند. دوره‌های مربیگیری درجه سه برای ورزشکاران در تهران و دیگر استان‌ها برگزار می‌شود و به تازگی در حال برگزاری دوره مربیگری درجه ۲ نیز هستیم. بیش از نیمی از هیات‌های استانی دوره‌های مربیگری برگزار کردند و به دنبال تربیت نسل جوان و تازه‌ای در رشته‌های اتومبیلرانی و موتورسواری هستیم. بسیاری از استان‌ها به دلیل دور ماندن از پایتخت گله داشتند که با برگزاری دوره‌های مختلف استانی مشکلات زیادی را حل کردیم.

رئیس فدراسیون اتومبیلرانی و موتورسواری با اشاره به بخش همگانی این رشته نیز گفت: این رشته در بازی‌های آسیایی و المپیک نیست، اما یکی از مردمی‌ترین رشته‌های ورزشی است. در ایران ۵۱ میلیون نفر گواهینامه رانندگی دارند و آن بخشی که گواهینامه ندارند هم ارتباط مستقیمی با بحث اتومبیل، موتور و ترابری دارند. به نظرم ظرفیت بالایی در کشور وجود دارد، مخصوصا علاقه خیلی زیادی که جوانان ما به این رشته‌ها دارند که در گذشته مغفول مانده بود. سعی کردیم به این مسائل توجه کنیم و رویدادهای زیادی را برگزار کنیم.

وی افزود: در فدراسیون فقط یک رویداد قهرمانی کشوری نداریم؛ به جز آنکه رشته‌های متنوع و زیادی وجود دارد، هر رویداد باید به صورت استاندارد، در چهار بخش برگزار شود و هر کدام هم حساسیت و سختی‌های خاص خودش را دارد. اعزام به مسابقات جهانی نیز از موضوعاتی است که باید آن را دنبال کنیم. سال ۱۴۰۰ اولین بانوی قهرمان موتورسواری را به مسابقات جهانی اعزام کردیم. سال ۱۴۰۲ نیز برای اولین بار در تاریخ این رشته یک تیم کامل را برای این مسابقات اعزام کردیم. امسال هم تیمی با کیفیت بیشتر اعزام خواهیم کرد. سال گذشته در کاپ آسیا ورزشکار اعزام کردیم و امسال نیز حضور خواهیم یافت.

ناظمی تصریح کرد: رشته اتومبیلرانی و موتورسواری ارتباط مستقیم با سخت افزار و تکنولوژی‌های تازه دارد. در رقابت‌ها و رویدادهای جهانی، برندهای بزرگ و بین‌المللی حضور دارند تا تولیدات خود را به رخ بکشند و بازار جهانی را بدست بگیرند. البته در حوزه موتورسواری وضعیت بهتری داریم و میزبان مسابقات تبریز خواهیم بود. امیدواریم این میزبانی‌ها و پیشرفت‌ها تا جایی پیش برود که میزبانی آسیایی در بوشهر را نیز از آن خودمان کنیم. البته این رشته در دنیا با کمپانی‌ها سر و کار دارد و جنگ کمپانی را شاهد هستیم ولی ما با ساز و کار دیگری کار می‌کنیم؛ به همین دلیل است که ۵۰ درصد قهرمانی، داشتن وسیله خوب است و ما بر خلاف بقیه دنیا نمی‌توانیم برای همه رانندگان سخت‌افزار تهیه کنیم.

وی با تاکید بر فعالیت‌ها و دستاوردهای مثبت فدراسیون خاطرنشان کرد: سال گذشته پیست اتومبیلرانی را به طور کامل بازسازی کردیم در صورتی که این اتفاق سال‌ها انجام نشده بود. در حال حاضر پیست ورزشگاه آزادی توانایی میزبانی مسابقات آسیایی دارد و همه این اتفاقات با بودجه بسیار پایین وزارت ورزش ممکن نبود. بودجه‌ها بسیار پایین است و کفاف هزینه‌ها و فعالیت‌های بسیار زیاد فدراسیون را نمی‌دهد با این حال چیزی کم نگذاشتیم و سعی کردیم بهترین عملکرد را داشته باشیم. هیات‌ها و مسئولین خوبی داریم و همه با عشق کمک به جوانان، روی کار آمدند.

رئیس فدراسییون موتورسواری و اتومبیلرانی در مورد اولویت‌های سال ۱۴۰۳ نیز توضیح داد: سه مسئله اصلی را در اولویت گذاشتیم که به جز آموزش باید استعدادیابی را نیز در دستور کار قرار دهیم. با شرکت‌ها صحبت کردیم و خریدهایی انجام شد تا به جز جشنواره‌های استعدادیابی، مدارس و آموزشگاه‌هایی نیز راه اندازی شود. این رشته بسیار پر مخاطب است و خوشحالیم که تماشاگران زیادی در کنار رویدادهای ما حاضر می‌شوند. به جز آموزش و هم‌افزایی ملی و برگزاری ملی، توسعه ملی و ارتباطات گسترده‌تر را به عنوان اولویت سوم قرار دادیم. در همین راستا رئیس فدراسیون جهانی اتومبیلرانی را به ایران دعوت کردیم که به نظر اتفاق بزرگی است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تا امروز هرچقدر که توانستیم از بدهی‌ها، مالیات و مشکلات مالی فدراسیون را پرداخت کردیم و از وزیر ورزش و معاونین او باید تشکر کنم که همه دست به دست هم دادند و توانستیم مشکلات مردم را حل کنیم. قیمت‌ها را بسیار پایین آوردیم و سانس یک ساعته پیست موتور کراس به ۲۰۰ هزار تومان رساندیم تا ورزشکاران بتوانند فعالیت‌های حرفه‌ای خود را دنبال کنند. در سه سال گذشته نه تنها هیچ بدهی مالی برای فدراسیون به وجود نیاوردیم بلکه تقریبا همه بدهی‌ها تسویه شد و فعالیت‌های عمرانی و اعزام‌ها و رویدادهای بسیار خوبی نیز برگزار شده است.

انتهای خبر/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک