پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۲/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۳۸۷۰
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۷/۱۱ - ساعت ۱۰:۴۱
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی:

نرخ تورم در خراسان شمالی کاهشی شد

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان شمالی گفت: نرخ تورم استان با روندی کاهشی از ۵۷.۴ درصد در اردیبهشت ماه به ۵۱.۶ درصد در پایان شهریورماه رسید.
نرخ تورم در خراسان شمالی کاهشی شد,خراسان شمالی+بجنورد+مرتضی بهزادفر+نرخ تورم

به گزارش عصراترک به نقل از مهر، مرتضی بهزادفر رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان شمالی، اظهار کرد: نرخ تورم استان در اردیبهشت‌ماه سال جاری ۵۷.۴ درصد بود که از نظر رتبه در جایگاه چهارم بین استان‌های کشور قرار داشت ولی با اجرای سیاست‌های تورمی در کشور و رصد شاخص‌های مؤثر بر تورم این شاخص در استان کاهش یافت.

وی شاخص نرخ تورم سالانه کشور در شهریورماه امسال را ۴۶.۱ درصد عنوان کرد و افزود: اگرچه این شاخص در استان کاهشی بوده ولی هنوز هم ۵.۵ درصد از میانگین کشوری بالاتر است و با سیاست‌های اقتصادی جدید امیدوار هستیم این شاخص باز هم بهبود یابد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی ادامه داد: در آخرین گزارش که شهریورماه توسط مرکز آمار ایران منتشر شده، رتبه استان ضمن حفظ روند کاهشی نرخ تورم از جایگاه چهار به جایگاه ۶ در بین استان‌های کشور رسید.

وی بیان کرد: نرخ تورم کشور در اردیبهشت ماه سال جاری ۴۹.۱ درصد بود.

انتهای خبر/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک