جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۲/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۳۵۶۱
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۷/۰۱ - ساعت ۱۰:۴
در نیمه نخست سالجاری؛

حوادث طبیعی ۲۱ هزار میلیارد ریال به خراسان شمالی خسارت زد

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی گفت: نیمه نخست امسال وقوع حادثه‌های طبیعی در استان ۲۰ هزار و ۷۷۰ میلیارد ریال خسارت به بار آورد که بیشترین آن از ناحیه سیل است.
حوادث طبیعی ۲۱ هزار میلیارد ریال به خراسان شمالی خسارت زد,خراسان شمالی+بجنورد+حوادث طبیعی+غلامرضا شفیق

به گزارش عصراترک به نقل از ایرنا، غلامرضا شفیق مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی، اظهار کرد: بیشترین خسارت‌ها از حادثه‌های طبیعی در استان مربوط به بخش کشاورزی است به طوری که کشاورزان در ۶ ماهه امسال متحمل ۱۶ هزار و ۹۹۰ میلیارد ریال خسارت شدند.

وی با اشاره به اینکه ۵۳۰ راس دام شهرستان اسفراین در سیل اوایل شهریورماه جاری تلف شدند خاطرنشان کرد: سرمای دیررس بهاره، سیل و تگرگ بیشترین خسارت‌ها را به باغ‌ها و زمین‌های کشاورزی استان وارد کرده است.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی درباره جبران خسارت‌های حادثه‌های طبیعی برای کشاورزان اظهار کرد: تنها راهکار جبران بخشی از خسارت‌های وارد شده به کشاورزان، استفاده از مزایای صندوق بیمه کشاورزی است که در این زمینه به فعالان این بخش توصیه می‌شود، محصولات خود را بیمه کنند.

وی گفت: همچنین بارندگی‌ها و وقوع سیل در سال جاری در بخش تاسیسات زیربنایی سه هزار و ۷۸۰ میلیارد ریال خسارت به استان تحمیل کرده است.

شفیق خاطرنشان کرد: وقوع سیل و بارندگی‌های امسال سبب خسارت به ۲۳۲ واحد مسکونی شهری و روستایی استان و ۳۳ دستگاه خودرو شد.

خراسان‌شمالی روی خط بحران‌های طبیعی

خراسان شمالی یک دهه گذشته آبستن حوادث زیادی بوده است و در این مدت به طور میانگین سالانه ۴۳۲ زمین لرزه در استان ثبت و پردازش شد که بر این اساس شمار زمین لرزه‌های رخ داده در سال گذشته نسبت به میانگین ۱۰ ساله ۵۵٫۵ درصد کاهش دارد و این استان در سال گذشته به لحاظ رخداد زمین لرزه در رتبه ۱۲ استان‌های کشور قرار گرفت.

از طرفی کشاورزی محور اصلی اقتصاد خراسان شمالی را تشکیل می‌دهد ولی این خطه قطب دامداری و دامپروری کشور است و داده‌ها حاکی از این است که پارسال ۳۰ هزار و ۱۹۱ هکتار از زمین‌های زراعی استان ناشی از وقوع سیل و تگرگ و سرمازدگی دچار خسارت شد که میزان آن حدود ۹۸۵ میلیارد ریال ثبت شده است.

در اثر حادثه‌های مختلف سال گذشته یکهزار و ۶۹۴ مورد از منابع آبی بخش کشاورزی از جمله چاه، چشمه و قنات در حادثه‌های بارندگی و سیل دچار خسارت شد و ۷۹ راس دام به ارزش بیش از ۱۷ میلیارد ریال و ۶۰ هزار قطعه طیور به ارزش بیش از ۲۵ میلیارد ریال از بین رفت.

انتهای خبر/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک