یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۸/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۶۹۱۳۸
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۴/۱۳ - ساعت ۸:۳۴
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی خبر داد:

مبارزه با بیماری سفیدک انگور در ۲۰ هزار هکتار از تاکستان‌های خراسان شمالی

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی از مبارزه علیه بیماری سفیدک انگور در تاکستان‌های این استان در سطح ۲۰ هزار و ۷۱۵ هکتار خبر داد.
مبارزه با بیماری سفیدک انگور در ۲۰ هزار هکتار از تاکستان‌های خراسان شمالی,خراسان شمالی+بجنورد+محمد رضایی+بیماری سفیدک انگور+

به گزارش عصراترک به نقل از ایسنا، محمد رضایی اظهار کرد: بارندگی فراوان ‏و تدریجی اواخر خردادماه سبب شد تا شرایط رطوبتی برای فعالیت مجدد بیماری فراهم شود و در ۲۰-۱۵ روز گذشته ‏نیز هوای خنک در اقلیم تاکستان حکم‌فرما بود که موجب شد تا بیماری سفیدک داخلی توسعه و تکثیر یابد.‏

وی افزود: تاکنون در سه مرحله و عمدتا در قالب پیشگیری در سطح ۲۰ هزار و ۷۱۵ هکتار با ‏بیماری مبارزه شده است که حدود ۸ هزار و ۱۸۰ هکتار مربوط به یک ماهه اخیر بوده و با اطلاع‌رسانی صورت ‏گرفته از طریق شبکه مراقبت، تاکداران در حال سمپاشی هستند.

وی خاطرنشان کرد: از این میزان سطح مبارزه انجام شده، ۱۱ هزار و ۳۲۰ هکتار مربوط به به تاکستان‌های عمدتا دیم ‏دهستان بدرانلو در شهرستان بجنورد است و سپس برحسب اولویت شهرستان‌های شیروان، مانه و سملقان و فاروج نیز مبارزه شیمیایی انجام می‌شود.

رضایی تاکید کرد: باغدارانی که تاکنون از سموم محافظتی برای تاکستان‌های خود اقدام نکرده اند حتما در ‏روزهای پیشِ رو اقدام به سمپاشی کنند تا بیماری توسعه نیابد.‏

۵۰ درصد از باغات خراسان شمالی را انگور تشکیل می دهد و این استان دارای ۱۸ هزار و ۵۰۰ هکتار باغ انگور است که به طور میانگین حدود ۱۶۴ هزار تن انگور از آن‌ها برداشت می‌شود.

۹۰ درصد از انگور تولیدی در این استان، کشمشی و مابقی کلاهداری است؛ سالانه ۱۰۰ هزار تن انگور کشمشی در این استان تولید می شود که میزان تولید کشمش به ۲۰ تا ۲۲ هزار تن می رسد و ۹۸ درصد آن صادر می‌شود.

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک