دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۹/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۶۹۰۱۱
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۴/۰۷ - ساعت ۲۰:۳

سه قلوهای بجنوردی زیر چتر حمایتی نهادها قرار گرفتند

خانواده دارای فرزند ۳ قلو زیر چتر حمایت دانشگاه علوم پزشکی و ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) قرار گرفتند.
سه قلوهای بجنوردی زیر چتر حمایتی نهادها قرار گرفتند,خراسان شمالی+بجنورد+سه قلو

به گزارش عصراترک، طی مراسمی صبح چهار شنبه و به مناسبت تولد ۳ قلوهای دشتی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان به همراه جمعی دیگر از مسئولان، در بیمارستان بنت الهدی بجنورد حضور یافتند و به ملاقات مادر نوزادان رفتند.

حجت الاسلام نوری، امام جمعه بجنورد در این مراسم با تقدیر از حمایت‌های سرپرست دانشگاه علوم پزشکی از این مادر و نوزادان تازه متولد شده، اظهار کرد: به همه جوان‌ها ازدواج و فرزندآوری را توصیه می‌کنیم.

امام جمعه بجنورد گفت: فرزندان به محض تولد رزق خود را می‌آورند و اگر قناعت وجود داشته باشد نباید نگران رزق و روزی فرزندان بود.

وی با یادآوری اینکه امروز نیازمند افزایش جمعیت هستیم، بیان کرد: در برهه‌ای از زمان، افت جمعیتی داشتیم و اکنون نیاز است به فرزند آوری و تأمین نشاط زندگی توجه شود.

حمایت‌های علوم پزشکی از فرزندآوری

جواد شاهین‌فر، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی نیز در این مراسم با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی حمایت از جوانی جمعیت را تکلیف خود می‌داند، گفت: بسته‌های خدمتی برای مادران چند قلو زا و مادران نیازمند مراقبت ویژه تعریف شده است که طبق آن تمام مادران مذکور از زمان ۶ ماهگی بارداری، تحت پوشش دانشگاه قرار می‌گیرند تا ضمن جلب رضایتمندی، زمینه‌سازی افزایش تولدها در استان فراهم شود.

وی با بیان اینکه مادران باردار، شیرده و اطفال زیر ۵ سال تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی قرار می‌گیرند، اعلام کرد: اکنون حدود ۴ هزار نفر تحت پوشش دانشگاه هستند و از خدمات و بسته‌های خدمتی بهره‌مند می‌شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی اضافه کرد: خدمات بهداشتی و درمانی به مادران نیازمند مراقبت ویژه تا زمان تولد نوزاد کاملاً رایگان ارائه می‌شود و خدمات مورد نظر برای نوزاد در صورت نیاز نیز رایگان خواهد بود.

شاهین‌فر با اشاره به اینکه تشویق و ترویج زایمان بی درد در راستای افزایش زایمان، از برنامه‌های دانشگاه است گفت: سالیانه ۱۳ هزار نفر، تولد زنده در استان انجام می‌شود که ۶۶.۸ درصد آن‌ها زایمان‌های طبیعی بی درد هستند.

وی یادآوری کرد: توسعه گستره خدمات به مادران باردار، در برنامه‌ریزی‌های دانشگاه علوم پزشکی قرار دارد.

شاهین فر به استقرار دستگاه‌های مجهز درمان ناباروری در بیمارستان بنت الهدی بجنورد نیز اشاره و اعلام کرد: اولین تست مثبت در خرداد ماه امسال ثبت شده است.

محمدنبی شکیبایی، رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در استان نیز که در این برنامه حضور داشت، حمایت‌های انجام شده از چند قلوزایی را برشمرد و گفت: بنیاد ۱۵ خرداد به محض باخبر شدن از تولد این نوزادان در راستای اجرای برنامه حمایتی خود، در یک بخش ۳ بسته لبخند مادری شامل ۲۱ قلم کالای ضروری از محصولات تولید داخل، هر کدام به ارزش ۸۰ میلیون ریال، کارت هدیه ۳۰ میلیون ریالی و ۶ ماه پوشک رایگان برای ۳ قلوها را تأمین و اهدا کرده است.

وی ادامه داد: در بخش دوم حمایت‌ها برای اشتغال زایی پدر نوزادان، با همکاری بنیاد برکت ستاد حمایت می‌شود.

گفتنی است در این مراسم بسته‌های لبخند مادری به همت بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در راستای حمایت از سیاست‌های افزایش جمعیتی به خانواده سه قلوها اهدا شد.

همچنین نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی همچنین در این مراسم اذان را به گوش نوزادان خواند.

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک