شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۴/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس علمی و فناوری | کد خبر: ۴۷۸۴۷
تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۰۶/۲۸ - ساعت ۱۱:۳۴
مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان:

۹۵ درصد از مطالبات گندمکاران خراسان شمالی پرداخت شد

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی گفت: 95 درصد از مطالبات خرید تضمینی گندم به کشاورزان استان پرداخت شده است.
95 درصد از مطالبات گندمکاران خراسان شمالی پرداخت شد,خرید گندم+ مطالبات کشاورزان + غله + اترک نیوز
محمد ابراهیم سهرابی در گفتگو با خبرنگار اترک نیوز با بیان این مطلب افزود:  یک هزار و 507 میلیارد ریال از مطالبات خرید تضمینی گندم به حساب كشاورزان واريز شدکه با پرداخت اين مبلغ، هم اكنون بدهی دولت به كشاورزان 80 میلیارد ریال است.
سهرابی اظهار کرد: با تأمین اعتبار از سوی دولت و تعامل بانك‌هاي عامل تا پايان فصل تمامي طلب گندمکاران  پرداخت مي‌شود.
وی اظهارکرد: از آغاز فصل خرید گندم تا کنون 137 هزارتن گندم از کشاورزان این استان خریداری که این رقم نسبت به مدت  مشابه سال گذشته 78 درصد افزایش داشته است.
سهرابی یادآور شد: جهاد کشاورزی خراسان شمالی میزان گندم تولیدی امسال در استان را 130 هزار تن پیش بینی کرده بود که میزان گندم خریداری شده از کشاورزان بیش از میزان پیش بینی شده است.
وی با بیان اینکه مراکز خرید گندم استان تا پایان شهریور ماه فعال هستند، اظهار داشت: در صورت لزوم مراکز خرید گندم در ماه آینده نیز فعال خواهند بود.
وی نرخ خرید تضمینی گندم از کشاورزان خراسان شمالی برای هر کیلوگرم را 11 هزار و 550 ریال با افت مفید ۴ درصد و افت غیر مفید ۲ درصد اعلام کرد.
مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان اضافه کرد: به دلیل کیفیت خوب گندم های تولیدی در استان هر کیلوگرم گندم به مبلغ 11 هزار و  640 ریال خریداری شده است.
سهرابی بیشترین گندم خریداری شده از کشاورزان استان به میزان 40 هزار تن  را مربوط به شهرستان مانه وسملقان اعلام کرد و گفت: شهرستان های اسفراین و بجنورد بعد از مانه و سملقان بیشترین مقدار تولید و خرید گندم را به خود اختصاص داده اند.
انتهای پیام/
 
خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک