یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۵/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اخبار ویژه | کد خبر: ۴۳۸۰۶
تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۰۴/۲۸ - ساعت ۱۸:۲۳

سفر اشتون کارتر به خاورمیانه

اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا، در تلاش برای کاهش نگرانیها درباره توافق اخیر هسته‌ای با ایران یک دوره از سفر به کشورهای خاورمیانه را آغاز کرده است.

به گزارش اترک نیوز به نقل از بی بی سی، بر اساس گزارشها کارتر قرار است امروز یکشنبه (۱۹ژوییه/ ۲۸ تیر) و در اولین بخش از سفر خود با مقامات رژیم صهیونیستی دیدار و تبادل نظر کند.

وزیر دفاع آمریکا سپس قرار است به عربستان سعودی سفر کند.

بعد از بیش از یک دهه مذاکره و تنش، ایران و نمایندگان جامعه جهانی در نهایت روز سه‌شنبه ۱۴ ژوئیه (۲۳ تیرماه) در وین پایتخت اتریش اعلام کردند که به یک توافق جامع و نهایی بر سر آینده برنامه هسته‌ای ایران رسیدند.

مخالفتها
جان بینر، رئیس مجلس نمایندگان، گفته است که توافق نهایی به نظرش "چندان توافق خوبی نمی‌رسد" و شماری از سناتورهای جمهوری‌خواه هم مخالفت خود را با این توافق اعلام کرده‌اند.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل و صریح‌ترین منتقد توافق جاری گفت که ایران بعد از ده سال (با پایان دوره محدودیت‌ها) قادر خواهد بود بمب‌های اتمی متعدد تولید کند.

نتانیاهو هشدار داد که اسرائیل به این توافق متعهد نیست و هر کاری برای دفاع از خود خواهد کرد. او این توافق را یک "اشتباه تاریخی" نامید.

همچنین به دنبال اعلام این توافق خبرگزاری رویترز گزارش داد که عربستان سعودی در واکنش به اعلام توافق هسته‌ای ایران، بر اهمیت بازرسی‌ها و امکان بازگشت تحریم‌ها تاکید کرده است.

در همین رابطه کاخ سفید اعلام کرد که رئیس جمهوری آمریکا در یک تماس تلفنی با ملک سلمان، پادشاه عربستان با او درباره توافق هسته‌ای ایران صحبت کرده است.

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک