یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۴/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۸۰۵۲۹
تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ساعت ۶:۴۱
 کارشناس مسئول اداره مامایی علوم پزشکی استان:

 ۹۷ درصد تجهیزات ناباروری خراسان شمالی تکمیل است

 کارشناس مسئول اداره مامایی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: ۹۷ درصد تجهیزات موردنیاز در مرکز ناباروری خراسان شمالی وجود دارد و سه درصد باقی‌مانده، تجهیزاتی هستند که تأثیر خاصی در ارائه خدمات ندارند.
 ۹۷ درصد تجهیزات ناباروری خراسان شمالی تکمیل است,

 زهرا مؤیدی، در گفتگو با خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری عصر اترک اظهار داشت: پیش از راه‌اندازی سطح سه مرکز ناباروری در خراسان شمالی هم‌استانی‌ها مجبور بودند برای دریافت خدمات به استان‌های هم‌جوار مراجعه کنند که علاوه بر هزینه‌های درمانی، باید هزینه‌های رفت‌وآمد را نیز متحمل می‌شدند.

 وی ادامه داد: با راه‌اندازی سطح دو و سطح سه مرکز ناباروری در خراسان شمالی در واقع هزینه‌های رفت‌وآمد کاهش پیدا کرده و همچنین ۹۰ درصد هزینه‌های خدمات درمانی باتوجه‌به اهمیت طرح جوانی جمعیت توسط بیمه‌ها پرداخت می‌شود.

 مؤیدی اضافه کرد: تعداد مراجعان سال ۱۴۰۲ به مرکز ناباروری خراسان شمالی ۷ هزار و ۴۷۳ زوج بوده که خدماتی از قبیل ویزیت، مشاوره، سونوگرافی، دارودرمانی، IUI، IVF ، پاپ‌اسمیر را دریافت کرده‌اند.

 این کارشناس مسئول با اشاره به اینکه نتایج حاصل از انجام خدمات درمانی در این مرکز مورد رضایت مراجعه‌کنندگان بوده است، گفت: طی سال گذشته ۷۰ مورد انتقال جنین انجام شده که از این تعداد ۱۶ مورد مثبت شده است.

 کارشناس مسئول اداره مامایی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی تأکید کرد: انتقال جنین در بهترین حالت ۲۵ درصد موفقیت‌آمیز بوده است.

 وی دررابطه‌با نیروهای به کار گرفته در این مرکز توضیح داد: در حال حاضر یک فلوشیپ ناباروری و نیروهای مامایی که این مرکز فعالیت دارند در بحث مشاوره و ارائه خدمات خبره هستند و هیچ‌گونه کمبودی در زمینه نیرو در این مرکز وجود ندارد.

 این کارشناس مسئول با اشاره به اینکه تجهیزات و خدمات‌دهی در مرکز ناباروری خراسان شمالی با سایر استان‌ها برابری و در برخی موارد بالاتر است، گفت: باتوجه‌به تازه‌تأسیس بودن مرکز، تجهیزات استفاده شده به‌روزتر هستند.

 وی گفت: ۹۷ درصد تجهیزات موردنیاز در مرکز ناباروری خراسان شمالی وجود دارد و سه درصد کمبود تجهیزاتی هستند که تأثیر خاصی در ارائه خدمات ندارد.

 مؤیدی ابراز داشت: براین‌اساس باتوجه‌به اینکه سطح دو مرکز ناباروری بنت‌الهدی از سال ۹۸ راه‌اندازی شد و نتایج خوبی را به همراه داشته و همین موضوع باعث شد در کنار اطلاع‌رسانی‌های صورت‌گرفته اعتمادسازی برای زوج‌های نابارور در استان ایجاد شود.

 این کارشناس مسئول ادامه داد: همچنین نیروهای شاغل در مراکز بهداشتی استان به‌صورت کامل در موضوع ناباروری اشراف دارند و زوجینی که درگیر این موضوع هستند را به مرکز معرفی می‌کنند.

 مؤیدی دررابطه‌با استفاده زوجین نابارور از خدمات بیمه‌ای توضیح داد: درصورتی‌که زوج مراجعه‌کننده فاقد بیمه باشند در بیمارستان برای آنها ثبت‌نام بیمه سلامت انجام می‌شود تا بتوانند از خدمات بیمه‌ای برخوردار باشند که براین‌اساس ۹۰ درصد خدمات از طریق تخفیف بیمه‌ای لحاظ می‌شود.

 این کارشناس مسئول خاطرنشان کرد: در حال حاضر از نظر تجهیزات و نیروهای متخصص هیچ‌گونه کمبودی در مرکز وجود ندارد؛ اما باتوجه‌به استقبالی که از نظر مراجعه وجود دارد، احتمالاً با کمبوداتی مواجه شویم.

 مصاحبه از: آرزو رحمانی
انتهای خبر/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک