شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۴/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۸۰۵۲۳
تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ساعت ۱۲:۴۲
با حضور استاندار،

پروژه انتقال آب غیرشرب به پارک علم و فناوری کلنگ‌زنی شد

با حضور استاندار خراسان شمالی، پروژه انتقال آب غیرشرب برای واحدهای فناور مستقر در پارک علم و فناوری استان و همچنین فضای سبز این مجموعه، کلنگ‌زنی شد.
پروژه انتقال آب غیرشرب به پارک علم و فناوری کلنگ‌زنی شد,

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک، طول لوله‌گذاری این پروژه ۶ هزار و ۷۰۰ متر است ‌.

استاندار خراسان شمالی در آیین آغاز این پروژه ضمن قدردانی از فعالیت‌های قبلی پارک علم و فناوری، آن را زمینه‌ساز حرکت پرشتاب این پارک خواند و گفت: قرارگرفتن خراسان شمالی در اقتصاددانش بنیان در ردهٔ استان‌هایی مثل خراسان رضوی باعث افتخار است.

محمدرضا حسین‌نژاد توجه به نخبگان، تقویت هیئت‌های اندیشه‌ورز، ایجاد تعاونی‌های دانش‌بنیان و جذب نقدینگی در دست مردم، تأسیس شرکت‌های سهامی عام   و سایر تدابیر برای مشارکت مردم در پروژه‌های نیمه‌تمام را از اهم مواردی خواند که می‌تواند در جهش تولید مؤثر باشد.

وی افزود: فروش واحدهای دولتی و اعطای مشوق‌های مالیاتی از دیگر مواردی هستند که می‌تواند در رونق و جهش تولید اثرگذار باشد.

استاندار به حمایت‌های گستردهٔ دولت از شرکت‌های دانش‌بنیان اشاره کرد و اظهار امیدواری کرد در سال ۱۴۰۳ با انتقال آب، بخشی از مشکلات واحدهای فناور رفع شود.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان شمالی نیز در ابتدای این آیین ضمن تشکر از توجه استاندار خراسان شمالی به حوزهٔ علم و فناوری استان، پارک علم و فناوری را حلقهٔ واسط میان مردم و دولت خواند و از توافق با شهرک‌های صنعتی استان برای ایجاد  شهرک فناوری در ضلع شمالی پارک به وسعت ۳۰ هکتار خبر داد.

محمدرضا قربانی، پارک علم و فناوری خراسان شمالی را دبیرخانه کشوری صنایع خلاق و دبیرخانه ستاد توسعه اقتصاددانش بنیان استان توصیف کرد و گفت: برای تسریع در انجام امور، بروکراسی اداری در پارک و واحدهای زیر مجموعه عملاً وجود ندارد و رتبه پارک استان که در سال گذشته ۲۶ کشوری بود، امسال با ۱۳ رتبه ارتقا به ۱۳ کشوری رسیده است.

قربانی از رفع موانع ضابطه‌ای شهرداری در خصوص استقرار شرکت‌های فناوری در پارک علم و فناوری نیز خبر داد.

استاندار خراسان شمالی در حاشیهٔ این آیین،  از پروژه ساختمان ۸ واحدی که قرار است در اختیار واحدهای فناوری استان قرار گیرد نیز بازدید کرد و پیشرفت پروژه را از بازدید قبلی تاکنون تحسین کرد.

انتهای خبر/گ

 

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک