شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۴/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۸۰۴۷۶
تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۰۲/۰۳ - ساعت ۱۲:۵۸
 رئیس اداره سنجش آموزش‌وپرورش استان خبر داد:

 شرکت ۲۸ هزار دانش‌آموز خراسان شمالی در امتحانات نهایی

 رئیس اداره سنجش آموزش‌وپرورش خراسان شمالی با اشاره به اینکه پیش‌بینی‌شده از خراسان شمالی ۲۸ هزار نفر در آزمون نهایی شرکت کنند، گفت: از این تعداد ۲۴ هزار نفر شامل دانش‌آموزان محصل و ۴ هزار نفر ترمیم معدل خواهند بود.
 شرکت ۲۸ هزار دانش‌آموز خراسان شمالی در امتحانات نهایی,

 محمدحسن صادقی تنها، رئیس اداره سنجش آموزش‌وپرورش خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار حوزه فرهنگی پایگاه تحلیلی خبری عصر اترک اظهار داشت: طی خردادماه سال جاری آزمون پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم به‌صورت نهایی هماهنگ کشوری برگزار می‌شود.

 وی ادامه داد: باتوجه‌به تأثیر سوابق تحصیلی در ورودی دانشگاه‌ها طی سال جاری ۵۰ درصد سهم سوابق تحصیلی و ۵۰ درصد سهم کنکور سراسری در ورود به دانشگاه‌ها لحاظ می‌شود.

 صادقی تنها با تأکید بر این موضوع که در پذیرش دانشگاه‌ها ۵۰ درصد سهم سوابق تحصیلی دانش‌آموزان است، توضیح داد: سوابق تحصیلی شامل نمراتی است که دانش‌آموزان از امتحانات نهایی کسب می‌کنند و بعد از شرکت در آزمون نهایی از نمره آنها تراز گرفته و تأثیر داده می‌شود.

 این مسئول با اشاره به اینکه آزمون به‌صورت هماهنگ کشوری برگزار خواهد شد، گفت: این سبک آزمون نهایی تقریباً برابر با شرایط آزمون سراسری کنکور است و حوزه‌ها به همان شیوه طراحی و اجرایی خواهند شد.

 وی با بیان اینکه در برگزاری آزمون‌های نهایی تمامی پروتکل‌های کنکور سراسری به‌صورت کامل رعایت می‌شود، افزود: در امتحانات نهایی ارسال سؤالات به حوزه‌های برگزاری آزمون به این شکل است که سؤالات ۴۸ ساعت قبل در قرنطینه‌ای که مرکز سنجش وزارت آموزش‌وپرورش طراحی می‌شود، فایل رمز شده سؤالات ۲۴ ساعت قبل در اختیار حوزه اجرایی قرار می‌گیرد.

 صادقی تنها با تأکید بر این موضوع که رمز سؤالات به‌هیچ‌وجه قابل بازگشایی نیست و قضیه لورفتن سؤالات را در امتحانات نهایی نداریم، ادامه داد: در روز برگزاری امتحان نهایی پنج دقیقه قبل از آغاز آزمون، رمز بازگشایی سؤالات به حوزه‌ها ارسال می‌شود و سؤال تکثیر و بازگشایی و در اختیار دانش‌آموز قرار می‌گیرد.

 وی با اشاره به اینکه تاکنون برای خراسان شمالی تعداد ۷۸ حوزه برگزاری آزمون‌های نهایی پیش‌بینی‌شده است، گفت: لازم به ذکر است که در این حوزه دانش‌آموزان سه مقطع تحصیلی با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

 این مسئول با بیان به این موضوع که ثبت‌نام دانش‌آموزان ترمیم معدل و ایجاد سابقه تا ۱۰ اردیبهشت ادامه دارد، گفت: براین‌اساس آمار دقیقی از تعداد کل دانش‌آموزان اعلام نشده؛ اما پیش‌بینی براین‌اساس است که ۲۸ هزار نفر در این آزمون‌ها شرکت داشته باشند.

 صادقی تنها گفت: تعداد کل دانش‌آموزان مقطع دهم ۷ هزار و ۴۴۳ نفر، مقطع یازدهم ۷ هزار و ۷۷۴ نفر و مقطع دوازدهم نیز ۸ هزار و ۲۸۴ نفر است که حضور آنها در آزمون نهایی قطعی است و پیش‌بینی‌شده قریب به ۴ هزار نفر نیز متقاضی ترمیم نمره و سابقه تحصیلی داشته باشیم.

 وی اضافه کرد: آزمون‌های نهایی از ۳۱ اردیبهشت‌ماه آغاز و تا ۲۹ خرداد ادامه دارد که برنامه‌های امتحانی ابلاغ شده و در پایه‌های مختلف متفاوت است.

 این مسئول در پاسخ به سؤال خبرنگار ما مبنی بر کمبود چاپگر برای حوزه‌های اجرایی تأمین دستگاه‌های چاپ بود که با مشارکت استانداری، سازمان نوسازی مدارس و وزارت آموزش‌وپرورش با امکانات موجود در حال حاضر تمام حوزه‌های امتحانی آمادگی لازم را برای برگزاری آزمون نهایی دارند که شامل امنیت کامل و نصب دوربین‌های مداربسته نیز است.

 صادقی تنها دررابطه‌با حوزه‌های روستایی نیز توضیح داد: بر اساس قانون حوزه‌های کمتر از ۱۰۰ نفر نباید ایجاد شود؛ اما به دلیل پراکندگی بالای روستاهای استان به ستاد تأمین و ستاد آزمون استان مجوز داده شده درصورتی‌که دانش‌آموزان شرایط رفت‌وآمد را ندارند این امکان برای استان فراهم شود.

 این مسئول افزود: براین‌اساس تعداد ۲۲ حوزه با کمتر از ۱۰۰ نفر امتحان نهایی را برگزار خواهند کرد که بیشتر آنها شامل مناطق روستایی هستند.

 وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر آمار دقیقی از تعداد کارکنان در حوزه وجود ندارد و بر اساس وسعت حوزه تعداد کارکنان متفاوت خواهد بود؛ اما پیش‌بینی‌شده که برای برگزاری آزمون نهایی حدود ۲ هزار نفر فعالیت داشته باشند.

 این مسئول گفت: ثبت‌نام دانش‌آموزان جهت شرکت در آزمون نهایی برای ترمیم نمره و سابقه تحصیلی از طریق سامانه my.medu.ir انجام می‌شود.

 صادقی تنها توضیح داد: دانش‌آموزان متوسط نظری از سال ۸۴ به بعد و پیش‌دانشگاهی‌ها از سال ۹۱ به بعد سابقه تحصیلی دارند و می‌توانند جهت ترمیم نمره‌شان برای هر درسی که مدنظرشان است در آزمون شرکت کنند.

 وی گفت: همچنین دانش‌آموزانی که فاقد سابقه تحصیلی هستند با شرکت در آزمون می‌توانند این سابقه را برای برخورداری از سهمیه در کنکور ایجاد کنند.

 مصاحبه از آرزو رحمانی

 انتهای خبر/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک