شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۴/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۸۰۴۷۳
تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۰۲/۰۳ - ساعت ۱۲:۳
شهردار جاجرم:

دومین جشنواره قلیف‌چال برگزار می‌شود

 امسال دومین جشنواره قلیف‌چال در بلوار امام خمینی(ره)، پارک لاله در تاریخ ۱۳ اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود.
دومین جشنواره قلیف‌چال برگزار می‌شود,

محمد ایزدی در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی«عصراترک»در جاجرم، اظهار کرد: امسال دومین جشنواره قلیف‌چال در بلوار امام خمینی(ره)، پارک لاله در تاریخ ۱۳ اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را ثبت ملی در میراث فرهنگی، آشنایی با این غذای بومی و جذب گردشگر عنوان کرد و ادامه داد: غذای قلیف‌چال در فهرست ملی میراث فرهنگی ناملموس به شماره ۲۸۹۹ در تاریخ ۲۲ آبان‌ماه سال گذشته ثبت شده است.

شهردار جاجرم هدف دیگر از برگزاری این جشنواره را جذب اعتبار از وزارت میراث فرهنگی برای توسعه و آشنایی هرچه بیشتر مردم کشور با این غذای بومی محلی بیان کرد.

ایزدی با بیان اینکه سال گذشته ۵ هزار نفر از استان و خارج استان از این جشنواره استقبال کردند، افزود: تاکنون شاهد افزایش ۲۵ درصدی متقاضیان شرکت کننده در این جشنواره نسبت به سال گذشته هستیم.

این مسئول با بیان اینکه برنامه‌های جانبی مانند دعوت از خوانندگان مطرح تدارک دیده‌شده است، گفت: این جشنواره در ۱۳ اردیبهشت‌ماه از ساعت ۱۸ الی ۲۱ میزبان هم‌استانی‌ها خواهد بود.

مصاحبه از: سمانه میرزائی

انتهای خبر/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک