جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۳/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۸۰۴۰۸
تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ساعت ۱۴:۲۳
عصر اترک گزارش می‌دهد؛

وضعیت اجرای مسکن ملی در خراسان شمالی

در حال حاضر در خراسان شمالی، نهضت مسکن‌سازی با همت و تلاش اداره کل بنیاد مسکن استان در مناطق روستایی و شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در حال اجرا است.
وضعیت اجرای مسکن ملی در خراسان شمالی,

به گزارش عصراترک، در استان خراسان شمالی ۱۰۲ هزار واحد مسکونی غیرمقاوم در سطح روستاها شناسایی شده‌اند که تاکنون از محل اعطای تسهیلات طرح ویژه مسکن روستایی، 60 هزار واحد از این مسکن‌های غیرمقاوم روستایی در استان نوسازی شده‌اند.

با توجه به اینکه هر ساله انجام این نوسازی‌ها مبتنی بر سهمیه نوسازی‌ای است که دولت به استان ابلاغ می‌کند و انجام می‌شود، این سهمیه در سال ۱۴۰۲ برای استان خراسان شمالی ۱۴ هزار واحد تعیین شد.
و این در حالی است که برای استان این سهمیه نوسازی مسکن‌های روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت، تا پایان سال ۱۴۰۱ ، هرساله بابت پنج هزار واحد اعلام و ابلاغ می شد.
در عین حال، از سهمیه نوسازی ابلاغ شده به استان در سال ۱۴۰۲، تاکنون بابت نوسازی ۱۲ هزار و ۹۰۰ واحد مسکن روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت استان، پرونده تشکیل شده و آنها به بانک‌های عامل استان ارسال و معرفی شده اند.
تاکنون نیز در این بانک‌های عامل بابت ساخت و نوسازی ۷ هزار و ۲۰۰ واحد مسکن عقد قرارداد انجام شده است.
با افزایش سهمیه نوسازی مسکن‌های روستایی استان پیش‌بینی می‌شود که بتوان جشن نوسازی مسکن‌های روستایی استان را تا پایان سال ۱۴۰۸ برگزار کرد.
همچنین در حال حاضر در مناطق شهری استان نیز ساخت سه هزار و ۲۰۰ واحد مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن و ساخت دو هزار و ۳۰۰ واحد مسکن در قالب پروژه‌های مسکن شهری در حال انجام هستند.
 
برای احداث واحدهای نهضت ملی مسکن، ۵۰۰ هزار متر مربع زمین توسط اداره کل راه و شهرسازی تامین شده‌ و در حال ساخت است.
در طرح نهضت ملی مسکن، ساخت و سازها به دو روش گروه ساخت و بنیاد ساخت (پیمانکار) در حال انجام است که در گروه ساخت متقاضی مسکن، زمین مورد نیاز را دریافت و خود مراحل ساخت را انجام می‌دهد و این واحدها به صورت ویلایی احداث می‌شوند.  
همچنین در روش بنیاد ساخت (آپارتمانی) ، مسکن پس از احداث، تحویل متقاضی می‌ شود.  
 هم اکنون واحدهای مسکن در بنیاد ساخت، ۴۵ درصد و در گروه ساخت ۳۵ در صد پیشرفت فیزیکی دارند.
پیش‌بینی می‌شود در بازه زمانی دو ساله این واحدها بهره‌برداری شوند.
علاوه بر این، در بخش عمران روستایی نیز در سال گذشته، در سطح ۲۰۸ روستای استان اقدامات عمرانی شامل زیرسازی و آسفالت معابر روستایی به مساحت ۴۰۰ هزار متر مربع، عملیات‌های رفع مخاطرات، ایجاد دیوار ساحلی، ایجاد بندهای خاکی با هدف هدایت سیلاب‌ها و اجرای ابنیه‌های فنی انجام شدند.
 در این راستا، ۱۸۳ میلیارد تومان اعتبار مالی صرف و هزینه شد و البته برنامه‌ریزی شده است که در سال ۱۴۰۳ نیز ۲۰۰ هزار متر مربع آسفالت معابر در مناطق روستایی استان انجام شود.

 

 

انتهای خبر/قهرمانی۸

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک