سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۹/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۸۰۳۴۸
تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ساعت ۹:۴۰
در خراسان‌شمالی انجام شد؛

جانمایی ۷۰۰ هکتار زمین برای طرح مسکن روستایی

معاون عمران روستایی اداره کل بنیاد مسکن خراسان شمالی گفت: در سال گذشته در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن روستایی، ۷۰۰ هکتار زمین در مناطق روستایی جانمایی و تعیین شد.
جانمایی ۷۰۰ هکتار زمین برای طرح مسکن روستایی,

سعید رئوفی در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی«عصراترک» در این باره اظهار کرد: در حال حاضر برای این ۷۰۰ هکتار زمین جانمایی شده، طرح‌های مطالعاتی و طرح‌های تفکیک زمین به قطعات مشخص در حال انجام است.

وی افزود: زمین‌ها که قطعه بندی شوند برای ساخت واحدهای مسکن در مناطق روستایی هدف به متقاضیان بومی روستایی، به متقاضان روستایی که قصد مهاجرت از شهرها به روستاها را دارند و به متقاضیان خواهان سکونت در روستاها اختصاص داده می‌شوند.

معاون عمران روستایی اداره کل بنیاد مسکن خراسان شمالی در ادامه به تهیه طرح‌های هادی روستایی نیز اشاره و عنوان کرد: در استان، در سال گذشته طرح‌های هادی ۸۴ روستای بالای ۲۰ خانوار بازنگری شدند.

وی همچنین گفت: در سال گذشته، در سطح ۲۰۸ روستای استان اقدامات عمرانی شامل زیرسازی و آسفالت معابر روستایی به مساحت ۴۰۰ هزار متر مربع، عملیات‌های رفع مخاطرات، ایجاد دیوار ساحلی، ایجاد بندهای خاکی با هدف هدایت سیلاب‌ها و اجرای ابنیه‌های فنی انجام شدند.

رئوفی افزود: در این راستا، ۱۸۳ میلیارد تومان اعتبار مالی صرف و هزینه شد.

علاوه بر این، وی اظهار کرد: در سال گذشته، در استان یک هزار و ۷۸۶ جلد سند تک برگ رسمی برای واحدهای مسکونی واقع در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت همچنین سه هزار و ۱۴۵ جلد سند تک برگ رسمی برای واحدهای مسکونی روستایی صادر شدند.

افزون بر این، معاون عمران روستایی اداره کل بنیاد مسکن خراسان شمالی بیان کرد: در سال گذشته در سطح مناطق روستایی استان ۹ هزار و ۱۰۰ فقره خدمت شامل انجام استعلامات، تعیین موقعیت‌های مکانی منازل و اماکن روستایی و انجام نقشه برداری‌ها به روستاییان ارائه شدند.

وی در بخش دیگری از سخن خود اعلام کرد: برنامه ریزی شده است که در سال ۱۴۰۳ نیز ۲۰۰ هزار متر مربع آسفالت معابر در مناطق روستایی استان انجام شود.

رئوفی افزود: در حال حاضر اقدامات عمرانی در مناطق روستایی استان شامل اجرای ابنیه‌های فنی، ایجاد دیوار ساحلی، پیاده روسازی معابر، انجام سنگ فرش‌ها، جدول گذاری در معابر روستایی و هدایت سیلاب‌ها در حال انجام است.

مصاحبه از: سمانه قهرمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک