سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۹/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۸۰۳۴۱
تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ساعت ۶:۳۹
۳۰ فروردین ماه انجام می‌شود؛

مهلت پایانی بیمه رایگان مادران غیرشاغل روستایی

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر خراسان شمالی اعلام کرد: سی‌ام فروردین‌ماه جاری، پایان مهلت ثبت نام مشمولان طرح بیمه رایگان مادران غیرشاغل روستایی دارای سه فرزند و بیشتر است.
مهلت پایانی بیمه رایگان مادران غیرشاغل روستایی,

محمد رضا بیدی در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی«عصراترک» اظهار کرد: مرحله نخست بیمه اجتماعی رایگان مادران دارای سه فرزند به منظور بهره مندی هرچه بیشتر هم استانی‌ها از خدمات بیمه‌ای رایگان در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه صد در درصد مبلغ حق بیمه بیمه اجتماعی رایگان مادران توسط دولت پرداخت خواهد شد، گفت: از هم استانی تقاضا می‌شود که از این فرصت برای بهره مندی از مزایای بیمه‌ای که شامل مستمری پیری، مستمری بازماندگان، مستمری از کارافتادگی کلی همچنین نقل و انتقال سوابق است، استفاده کنند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان شمالی افزود: متقاضیان در این فرصت باقی مانده به آدرسhttps://www.roostaa.ir بخش ثبت نام مرحله نخست مادران روستایی و عشایری غیر شاغل مراجعه کنند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: با توجه به آغاز مرحله نخست بیمه اجتماعی رایگان مادران دارای سه فرزند و بیشتر ساکن در مناطق روستایی و عشایری توسط صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر، سهمیه محدود مرحله اول از اجرای این طرح برای بهره مندی هرچه بیشتر هم استانی‌ها در حال اجرا است.

بیدی در تشریح شرایط لازم برای بهره مندی از این طرح برای مشمولان نیز اظهار کرد: مادران غیرشاغل خانه دار ساکن در مناطق روستایی و عشایری که دارای سه فرزند و بیشتر هستند که این فرزندان در قید حیات و دارای تابعیت ایرانی باشند، همچنین نرخ باروری شهرستان محل زادگاه شوهر متقاضی (پدر) یا فرزند سوم و بیشتر بالای دو و نیم درصد نباشد، مشمول این طرح خواهند بود.

وی همچنین یادآور شد: با تولد فرزند چهارم و پنجم به ازای هر فرزند، دو سال به سابقه بیمه‌ای مشمول اضافه خواهد شد.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان شمالی افزود: بیمه شدگان حال حاضر صندوق درصورت احراز شرایط مندرج در قانون، می‌توانند در دوره تمدید خود از مزایای این قانون بهره مند شوند.

وی گفت: با توجه به اولویت بندی ثبت نام مشمولان از سوی ستاد ملی جوانی جمعیت، مرحله پیش ثبت نام نخست مربوط به مادرانی است که تاریخ تولد فرزند سوم و بالاتر ایشان از تاریخ یکم فروردین ماه سال ۱۳۹۶ و به بعد باشد.

بیدی تصریح کرد: پس از احراز شرایط مندرج در ماده ۲۱ از طریق سازمان ثبت احوال کشور، استعلام تایید غیرشاغل و عدم دریافت مستمری از سایر صندوق‌ها ثبت نام قطعی متقاضیان، انجام و نتیجه از طریق پیامک به ذینفع اطلاع رسانی خواهد شد.

وی افزود: شهروندان می‌توانند روز سه شنبه ساعت ۱۰ تا ۱۱ با سامانه ۱۱۱ تماس تلفنی داشته باشند تا مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان خراسان شمالی پاسخگوی سوالات باشد.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان شمالیهمچنین گفت: تاکنون ۹۰۰ نفر از زنان دارای سه فرزند و بیشتر در سامانه این صندوق پیش ثبت نام را انجام داده‌اند که با توجه با جمعیت مشمول این استان باید بیش از این تعداد ثبت نام کنند.

بیدی خاطرنشان کرد: این زنان در آینده از مستمری پیری، مستمری بازماندگان، مستمری از کارافتادگی کلی و نقل و انتقال سوابق بهرمند خواهند شد که پس از انجام استعلامات لازم در صورت احراز شرایط صد در درصد حق بیمه این افراد توسط دولت پرداخت خواهد شد.

مصاحبه از: سمانه قهرمانی

انتهای خبر/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک