سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۹/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۸۰۳۳۹
تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ساعت ۰:۵

برگی از زندگی شهید حیدر وحدانی

شهید حیدر وحدانی، سومین فرزند خانواده درشهرستان بجنورد، روستای الله و ردیخان در سال ۱۳۴۵ به دنیا آمد.
برگی از زندگی شهید حیدر وحدانی,

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی«عصراترک»، شهید حیدر وحدانی، سومین فرزند خانواده درشهرستان بجنورد، روستای الله و ردیخان در سال ۱۳۴۵ به دنیا آمد.

شهید وحدانی در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خراسان تک تیر انداز بود، او در سن ۱۵ سالگی به جبهه اعزام شد و در نهایت  در تاریخ ۱۳۶۲/۱۲/۸ عملیات خیبر و در منطقه جزیره مجنون به شهادت رسید. مزار شهید در گلزار شهدای امامزاده بجنورد واقع است.

ایشان بسیار زرنگ و فعال و کاری بودند. به دوستان و خانواده بسیار پای بند بودند و به کارای جنگی و شلوغ علاقه زیادی داشتند و او دوست داشت یک فرد ارتش باشد و به خاطر علاقه شدیدی که جنگ و نبرد داشت با اینکه سنش کم بود.

قبل از انقلاب سنش کم بود و بعد از انقلاب هم که اوایل انقلاب پس از چند بار رفتن به جبهه مفقود الاثرشد. بسیار شیطان و بازی گوش بود ولی خوب خانواده درستی بودند. با توجه به اقتضای سنی و کوچکتر بودن او صحبتی با آن صورت نداشت. همیشه دوست داشت که جلب توجه کند و در تمامی کارهایش یک جوری بالاخره شوخی و خنده او را وارد می‌کرد.

خاطره‌ای به نقل از برادر شهید (صفدر وحدانی) را باهم می‌خوانیم:

خیلی بامسئولیت و پشتکار بود و به جنگ و جبهه و ارتش و به خصوص پوشیدن لباس نظامی علاقه بسیاری داشت. آرزو داشت یک فرد ارتشی و افسر باشد و به خاطر علاقه که نسبت به نظام گری و جنگ داشت. قبل از انقلاب که بچه بود و بعد از انقلاب هم که در اوایل جنگ بعد از چندیدن مرتبه به جبهه رفتن و شهید شد.

انتهای خبر/د

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک