شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۴/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۸۰۲۶۳
تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۰۱/۲۵ - ساعت ۹:۴۴
رئیس سازمان امور عشایر ایران خبر داد:

تأمین ۲۲ هزار تن نهاده‌ دامی برای خراسان‌شمالی

رئیس سازمان امور عشایر ایران گفت: نهاده‌های دامی به میزان ۲۲ هزار تن تأمین شده، همچنین ۵۸ میلیارد تومان تسهیلات برای عشایر استان در حال توزیع است.
تأمین ۲۲ هزار تن نهاده‌ دامی برای خراسان‌شمالی,

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی عصراترک صبح امروز در دیدار رئیس سازمان امور عشایر ایران با استاندار خراسان شمالی، شایان نادری خدمات دولت سیزدهم برای جامعه عشایری را قابل توجه بر شمرد و گفت: از جمله خدمات دولت سیزدهم به جامعه عشایر خراسان شمالی، تأمین نهاده‌های دامی به میزان ۲۲ هزار تن و توزیع آن است.

وی افزود: ۵۸ میلیارد تومان تسهیلات برای عشایر استان در حال توزیع است.

نادری خاطرنشان کرد: احداث مجتمع های پایدار آبرسانی، گازرسانی به محلات عشایری، تأمین و توزیع ماهانه آرد، پنل‌های خورشیدی و اعطای تسهیلات و سرمایه در گردش از دیگر این خدمات است.

رئیس سازمان امور عشایر ایران اظهار داشت: برای حوزه‌های تکمیل زنجیره ارزش گوشت قرمز، گیاهان دارویی و گردشگری عشایری باید اقدامات بیشتری انجام شود.

 محمدرضا حسین نژاد، استاندار خراسان شمالی نیز با اشاره به نقش عشایر در کشور، گفت: عشایر نقش بی بدیلی در حوزه امنیت ملی و امنیت غذایی کشور دارند و باید چالش‌ها و مشکلات آنان مرتفع شود.

وی افزود: ساماندهی امور عشایر باید در اولویت و دستور کار قرار گیرد.

رئیس سازمان امور عشایری کشور، در سفر به استان خراسان شمالی، روز گذشته از مجتمع آبرسانی با هدف تأمین آب پایدار برای عشایر استان و پروژه های راه و برق رسانی به عشایر نیز بازدید کرد و مقرر است امروز نیز در  جلسه شورای عشایری استان های خراسان شمالی، خراسان رضوی و گلستان، در استانداری خراسان شمالی شرکت نماید. 

گفتنی است، طرح آبرسانی به محله‌های عشایری جیرانسو در شهرستان سملقان از سال ۹۹ وارد مرحله اجرایی شده و هفت محله ۱۵۰ خانوار با ۵۰۰ نفر از جمعیت عشایر را زیر پوشش قرار می‌دهد.

انتهای خبر/دهقانی

 

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک