شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۴/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۸۰۲۵۸
تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۰۱/۲۵ - ساعت ۷:۳۹
مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان خبرداد:

پیش‌بینی افزایش ۶۰ درصدی برداشت گندم در خراسان‌شمالی

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: پیش‌بینی می‌شود که میزان برداشت گندم در فصل برداشت پیش‌رو در مقایسه با میزان برداشت گندم در سال گذشته حدود ۶۰ درصد افزایش داشته باشد.
 پیش‌بینی افزایش ۶۰ درصدی برداشت گندم در خراسان‌شمالی,

وحید صباغ در گفتگو با خبرنگار حوزه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی عصراترک اظهار کرد: در فصل زراعی پاییزه ۱۴۰۳ سطح ۱۴۲ هزار هکتار از مزارع آبی و دیم استان تحت کشت گندم قرار گرفت.

وی گفت: پیش‌بینی می‌شود در فصل برداشت پیش‌رو از این سطح تحت کشت به میزان ۲۱۴ هزار تن گندم برداشت شود که ۶۰ درصد بیش از میزان برداشت گندم در سال گذشته خواهد بود.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: قیمت خرید تضمینی گندم در سال جاری ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان به ازای هر کیلو گندم است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه بر اساس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی میزان بارندگی‌ها طی دو ماه ابتدایی امسال نرمال خواهد بود، تصریح کرد: کنترل آفات گیاهی نیز برای حفظ محصولات از بیماری‌ها بسیار مهم است.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با اشاره به بیماری زنگ زرد گندم، تاکید کرد: پیش از بروز این آفت در مزارع گندم و افزایش خسارت به محصول باید هر چه سریعتر مزارع گندم استان سمپاشی شوند.

صباغ گفت: گندم‌کاران استان به توصیه‌های کارشناسان گیاه‌پزشکی عمل کنند و منتظر مشاهده بروز بیماری زنگ زرد گندم در مزارع خود نباشند و هر چه سریعتر مقابله علیه این بیماری را شروع کنند.

انتهای خبر/قهرمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک