سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۹/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۸۰۲۲۵
تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۰۱/۲۲ - ساعت ۲۳:۱۶

میوه‌های نوبرانه خراسان‌شمالی به بازار رسید

مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی خراسان‌شمالی گفت: میوه‌های نوبرانه استان به بازار رسیده است.
میوه‌های نوبرانه خراسان‌شمالی به بازار رسید,

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصراترک به نقل از ایسنا، صفدر صفدری مدیر باغبانی جهادکشاورزی خراسان‌شمالی با اشاره به ایجاد گلخانه‌هایی که در تولید میوه‌های خارج از فصل فعالیت دارند، اظهار کرد: میوه‌های تولیدی این گلخانه‌ها به بار نشسته‌اند. چهار گلخانه تولید میوه خارج از فصل در این استان ایجاد شده که به مرحله تولید میوه رسیده‌اند. میوه‌های تولیدی این گلخانه‌ها، پاپایا، انگور، گیلاس، گوجه سبز، هلو و شلیل است.

وی با بیان اینکه مساحت این گلخانه‌ها چهار هکتار است، ادامه داد: محصولات تولیدی اکنون در بازار تهران به فروش می‌رسد.

وی گفت: به کشاورزانی که قصد دارند در حوزه گلخانه‌ها فعالیت کنند توصیه می‌شود در حوزه تولید میوه‌های خارج از فصل ورود پیدا کنند.

صفدری بیان کرد: با توجه به اینکه ایران کشوری چهار فصل است که اگر محصولاتی مانند خیار، گوجه فرنگی، فلفل در مناطق شمالی تولید نشود، در مناطق جنوبی در حال تولید است؛ اما میوه‌های خارج از فصل مانند هلو، شلیل و ... این‌گونه نیست و فقط در فصل تابستان تولید می‌شوند.

وی تاکید کرد: به افرادی که قصد ایجاد گلخانه تولید میوه را دارند توصیه می‌شود قبل از هر چیز، با کارشناسان کشاورزی مشورت کنند، چون عملیاتی مانند گرده‌افشانی در باغ‌ها توسط زنبورها انجام می‌شود. این در حالی است که این امکان در گلخانه‌ها فراهم نیست یا باید از گونه‌های خود گرده‌افشان استفاده یا تعدادی زنبور را در گلخانه رهاسازی کنند.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی افزود: اکنون یک باب گلخانه دیگر در حال ساخت است که به مرحله کشت درخت‌های انگور رسیده است.

انتهای خبر/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک