سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۹/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۸۰۲۲۱
تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۰۱/۲۲ - ساعت ۱۰:۳۹
مدیرکل بنیاد مسکن خراسان شمالی:

پرداخت ۸۰ میلیارد تومان کمک بلاعوض از حساب ۱۰۰ امام در خراسان شمالی

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان شمالی گفت: ۸۰ میلیارد تومان کمک بلاعوض از حساب ۱۰۰ امام در این استان به متقاضیان در دو سال اخیر پرداخت شده است.
پرداخت ۸۰ میلیارد تومان کمک بلاعوض از حساب ۱۰۰ امام در خراسان شمالی,

به گزارش صبح فاروج به نقل از ایسنا؛ هادی زراعی مدیرکل بنیاد مسکن خراسان شمالی گفت: کمک‌های مردمی به این حساب واریز و در زمان نیاز از محل این حساب، کمک‌ها به افراد نیازمند پرداخت می‌شود.

وی گفت: بنیاد مسکن یکی از دستگاه‌هایی است که در زمان بروز حوادثی مانند سیل، زلزله و ... در محل حادثه حضور پیدا می‌کند و آواربرداری و ساخت روستا برعهده آن است که بخشی از کمک‌های انجام‌شده در این حساب در این محل‌ها استفاده می‌شود.

زراعی با اشاره به سالروز تاسیس بنیاد مسکن، بیان کرد: بنیاد مسکن جزو اولین نقاط عمرانی کشور است که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۵۸ به فرمان امام خمینی (ره) شکل گرفت و در ابتدا وظایف آن محدود بود، اما بعد از گذشت مدتی وظایف آن گسترش یافت و ساخت و ساز مسکن در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر و در روستا و همچنین عمران و آبادی روستاها برعهده این دستگاه قرار گرفت.

برگزاری جشن مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی استان در سال ۱۴۰۸

وی به مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی در روستاهای این استان اشاره کرد و ادامه داد: در این استان ۱۰۲ هزار واحد مسکن روستایی غیرمقاوم وجود دارد که از زمان تاسیس استان تا کنون ۶۰ هزار واحد مسکونی مقاوم شده است.

زراعی بیان کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده باید در هر سال ۵۰۰۰ واحد مسکن روستایی در این استان مقاوم‌سازی شود، اما سال گذشته میزان تسهیلات اعطایی سه برابر و تعداد مسکن‌های غیرمقاومی که در سال گذشته برای مقاوم‌سازی تخریب شد و اکنون در حال ساخت هستند به ۱۴ هزار واحد رسید.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود تا سال ۱۴۰۸ تقریباً تمام واحدهای مسکونی غیرمقاوم روستایی خراسان شمالی مقاوم شوند.

تحویل ۶۰ واحد مسکونی در هر فصل در طرح نهضت ملی مسکن

وی با بیان اینکه بنیاد مسکن در طرح‌های مسکن مهر، اقدام ملی و نهضت ملی مسکن مشارکت داشته است، گفت: در طرح مسکن مهر ۵۴۰۰ واحد، در طرح اقدام ملی ۲۶۰۰ واحد مسکونی ساخته شده و در طرح نهضت ملی مسکن نیز ۳۰۰۰ واحد در شهرهای استان در حال ساخت است.

وی تاکید کرد: در طرح نهضت ملی در سطح روستاهای استان نیز تعهد بنیاد مسکن ساخت ۱۴ هزار واحد مسکونی است که تاکنون برای ساخت ۷۰۰۰ واحد قرارداد بسته شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان شمالی بیان کرد: در برخی شهرهای استان مانند آشخانه و شیروان با کمبود زمین ملی مواجه بودیم که این امر سبب شده است سرعت اجرای این طرح در این شهرها کم باشد.

به گفته او، طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در هر فصل ۶۰ واحد مسکونی در طرح نهضت ملی مسکن به متقاضیان تحویل داده می‌شود.

آسفالت ۱۳۰ روستا در استان در سال گذشته

زارعی با اشاره به اجرای طرح هادی در روستاهای استان، اظهار کرد: طرح هادی برای تمام روستاهای استان تهیه شده و از ۷۷۲ روستا در بیش از ۵۲۰ روستا حداقل یک فاز این طرح انجام شده است.

وی افزود: سال گذشته با کمک‌های انجام‌شده و قیر اختصاص‌یافته ۱۳۰ روستا آسفالت شدند.

صدور ۷۲ هزار جلد سند برای خانه‌های روستایی استان

وی ادامه داد: سال گذشته ۱۵ هزار قطعه زمین در روستا شناسایی و الحاق شد که بعد از بارگذاری در سامانه راه و شهرسازی به مردم روستا، متقاضیان طرح جوانی جمعیت و روستاییانی که در شهر زندگی می‌کنند و قصد بازگشت به روستا را دارند، به آن‌ها تحویل داده می‌شود.

زارعی اضافه کرد: حدود ۷۲ هزار جلد سند برای خانه‌های روستایی صادر شده و برنامه‌ریزی شده است تا دو - سه سال آینده تمام خانه‌های روستایی سنددار شوند.

انتهای پیام/.

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک