شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۴/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۸۰۱۹۵
تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۰۱/۲۱ - ساعت ۱۳:۷
به‌منظور نوسازی مسکن‌های غیرمقاوم در خراسان شمالی؛

قرار داد اعطای تهسیلات به ۷۲۰۰ واحد نهایی شد

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان شمالی گفت: در استان، در راستای نوسازی مسکن‌های غیرمقاوم روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر از محل سهمیه تسهیلات ۱۴۰۲، تاکنون برای نوسازی هفت هزار و ۲۰۰ واحد عقد قرارداد انجام شد.
قرار داد اعطای تهسیلات به ۷۲۰۰ واحد نهایی شد,

هادی زراعی در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی« عصراترک» با گرامی داشت سالروز تأسیس نهاد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اظهار کرد: در استان خراسان شمالی ۱۰۲ هزار واحد مسکونی غیرمقاوم در سطح روستاها شناسایی شده است.

وی گفت: تا به کنون، از محل اعطای تسهیلات طرح ویژه مسکن روستایی، شش هزار واحد از این مسکن‌های غیرمقاوم روستایی در استان نوسازی شده‌اند.

زارعی در ادامه با یادآوری این مطلب که هر ساله انجام این نوسازی‌ها مبتنی بر سهمیه نوسازی‌ای که دولت به استان ابلاغ می‌کند، انجام می‌شود، عنوان کرد: تا پایان سال ۱۴۰۱ این سهمیه نوسازی مسکن‌های روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت در استان، هرساله بابت نوسازی تعداد پنج هزار واحد بود که ابلاغ می‌شد، بااین‌وجود، این سهمیه برای سال ۱۴۰۲ به ۱۴ هزار واحد افزایش یافت.

وی اعلام کرد: از سهمیه نوسازی ابلاغ شده به استان در سال ۱۴۰۲، تا به کنون توانسته‌ایم بابت نوسازی ۱۲ هزار و ۹۰۰ واحد مسکن روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت استان پرونده تشکیل دهیم و آنها را به بانک‌های عامل استان ارسال و معرفی کنیم.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان شمالی افزود: تا به کنون در این بانک‌های عامل بابت ساخت و نوسازی هفت هزار و ۲۰۰ واحد مسکن عقد قرارداد انجام شده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه زمان برگزاری جشن نوسازی مسکن‌های غیرمقاوم روستایی استان برای پایان سال ۱۴۱۰ برنامه‌ریزی‌شده است، بیان کرد: با افزایش سهمیه نوسازی مسکن‌های روستایی استان پیش‌بینی می‌شود که بتوانیم این جشن را تا پایان سال ۱۴۰۸ برگزار کنیم.

درعین‌حال، زارعی با اشاره به سالروز تشکیل نهاد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، اعلام کرد: از امروز تا مدت ۱۰ روز، تعداد چهارهزار و ۹۳۱ جلد سند واحدهای مسکونی روستایی آماده شده در استان به مالکان تحویل می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تا به کنون در استان ۷۲ هزار جلد سند مسکن‌های روستایی صادر و به مالکان آنها تحویل شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان شمالی گفت: برنامه‌ریزی‌شده است که طی دو سال آینده تمامی واحدهای مسکن روستایی استان سنددار شوند.

وی در بخش دیگری از سخن خود درباره اقدام این اداره کل در ساخت مسکن شهری نیز اظهار کرد: این اداره کل، تا به کنون در استان در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت تعداد ۵ هزار و ۴۰۰ واحد مسکن در قالب طرح‌های مسکن مهر و اقدام ملی مسکن ساخت است.

زارعی گفت: در حال حاضر نیز در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن، این اداره کل در سطح شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت ساخت سه هزار واحد مسکونی را در دست‌ساخت دارد.

مصاحبه از: سمانه قهرمانی

انتهای خبر/ق

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک