سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۳۰/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۸۰۱۴۷
تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۰۱/۱۹ - ساعت ۲۱:۵۱

۱۴۱۷ معلم در سال جدید جذب آموزش و پرورش خراسان‌شمالی می‌شوند

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌شمالی گفت: ۱۴۱۷ معلم در سال ۱۴۰۳ جذب آموزش و پرورش خراسان‌شمالی می‌شوند.
۱۴۱۷ معلم در سال جدید جذب آموزش و پرورش خراسان‌شمالی می‌شوند,

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصراترک به نقل از تسنیم ابوالقاسم اکبری مدیرکل آموزش و پرورش خراسلن‌شمالی در نشست شورای آموزش و پرورش خراسان شمالی، اظهار داشت: در استان خراسان شمالی ۲۸ هزار و ۸۷۹ نفر بی‌سواد بین سنین ۱۰ تا ۴۹ سال شناسایی شده‌‌اند.

وی افزود: ۳۹۰ آموزش دهنده در سطح استان فعالیت دارند که بیشتر برنامه‌های آموزشی نیز در مناطق روستاها و مناطق حاشیه‌نشین شهرها هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی در ادامه با اشاره به خدمات ستاد تسهیلات سفر استان به فرهنگیان و سایر اقشار، گفت: در ایام‌نوروز یک هزار و ۸۱۵ خانوار شامل ۱۷ هزار و ۹۱۴ نفر روز در مدارس استان اسکان یافتند.

اکبری به آزمون استخدامی آموزش و پرورش اشاره  کرد و افزود: یک هزار نفر سهمیه استخدام معلم داریم و علاوه بر آن ۴۱۷ نفر در اسفندماه جذب خواهند شد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه امسال آزمون حدود ۲۸ هزار دانش‌آموز مقطع متوسطه دوم نهایی است٬  ۷۸ حوزه برگزاری آزمون را آماده کرده‌ایم.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی، خاطرنشان کرد: برای برگزاری آزمون نهایی چهار هزار و ۷۹۰ صندلی دسته‌دار نیازمند هستیم و علاوه بر این ۶۰ میلیارد ریال اعتبار برای خرید دستگاه‌های چاپگر نیاز داریم.

استاندار خراسان شمالی نیز در این نشست، اظهار داشت:  با توجه به اهمیت اعتلای آموزشی دانش آموزان استان امتحانات نهایی به صورت ناشناس تصحیح می‌شود تا عدالت آموزشی برقرار شود.

محمدرضا حسین‌نژاد بر حفظ سلامت در برگزاری آزمون‌های نهایی تاکید کرد و افزود: تهیه تجهیزات لازم برای برگزاری بهتر آزمون‌های نهایی از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان انجام شود.

وی با اشاره به پیش‌رو بودن هفته معلم بر تقویت انگیزه معلمان تاکید و گفت: در دولت سیزدهم به رغم تنگناهای اقتصادی٬ توجه خاصی به قشر فرهنگیان و به ویژه رتبه‌بندی آن‌ها شد، اما باز هم باید پیگیری‌های جدی‌تری اعمال شود، زیرا مهم‌ترین رکن جامعه معلمان هستند.

استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه معلمی، شغل نیست، افزود: معلمان جایگاه رفیعی دارند که باید مورد توجه ویژه قرار گیرند. همچنین مدیران دستگاه‌های اجرایی نیز به یاد داشته باشند که جایگاه معلمان را حفظ کنند.

انتهای خبر/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک