جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۳/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۸۰۱۳۱
تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۰۱/۱۹ - ساعت ۱۲:۰
رئیس پلیس راه خراسان شمالی عنوان کرد:

تغییر مسیر تصادفات خراسان شمالی از جاده‌های اصلی به فرعی

رئیس پلیس راه خراسان شمالی گفت: در استان طی مدت ۲۴ اسفندماه گذشته تا ۱۴ فروردین ماه جاری بیشترین تصادفات در جاده‌های برون شهری استان، در مسیرهای فرعی و روستایی رخ داد.
 تغییر مسیر تصادفات خراسان شمالی از جاده‌های اصلی به فرعی,


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک، رحمان اسپیدکار در جلسه در جلسه کمیسیون اجرایی آیین‌نامه مدیریت حمل‌ونقل و سوانح رانندگی استان اظهار کرد: طی مدت ۲۴ اسفندماه گذشته تا ۱۴ فروردین‌ماه جاری، ۱۷۵ نیروی پلیس‌راه خراسان شمالی در سطح جاده‌های برون‌شهری استان آماده‌باش بودند و خدمت کردند.

وی گفت: طی این مدت ۱۴۱ دستگاه خودرو دارای دو تخلف، توقیف و به پارکینگ منتقل شدند.

رئیس پلیس‌راه خراسان شمالی همچنین افزود: ۴۲۳ دستگاه خودروی متخلف که دارای دو تخلف هم‌زمان حادثه‌سازی بودند نیز به‌صورت ساعتی توقیف شدند.

وی در ادامه اعلام کرد: طی این مدت ۱۰ فقره تصادف منجر به فوت و ۱۰۰ فقره تصادف منجر به جرح در سطح جاده‌های برون‌شهری استان رخ دادند که متاثر از آن ۱۵ نفر فوت و ۱۱۹ نفر نیز مجروح شدند.

اسپیدکار خاطرنشان کرد: این در حالی است که در مقایسه با مدت مشابه آن از ۱۴ اسفند ماه ۱۴۰۱ تا ۱۴ فروردین ماه ۱۴۰۲، ۱۵ فقره تصادف منجر به فوت و ۱۰۷ تصادف منجر به جرح در سطح جاده‌های برون شهری استان رخ دادند که متاثر از آن ۲۳ نفر فوت و ۱۵۷ نفر نیز مجروح شده بودند.

وی در ادامه بیان کرد: طی مدت ۲۴ اسفندماه گذشته تا ۱۴ فروردین ماه جاری بیشترین تصادفات در جاده‌های برون شهری استان، در مسیرهای فرعی و روستایی رخ دادند که در این مسیرها خط کشی‌ها و وجود تابلوهای علائم هشداردهنده، ضعیف بوده‌اند.

رئیس پلیس راه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در این مسیرها پیچ‌های خطرناکی نیز وجود دارند.

با این وجود، وی تصریح کرد: طی این مدت کمترین تصادفات مربوط به محورهای بجنورد-چمن بید همچنین محور شیروان به فاروج بود.

اسپیدکار یادآور شد: بیشترین تصادفات رخ داده در فاصله زمانی ۸ صبح تا ۱۲ ظهر همچنین ساعت ۱۶ عصر تا ۲۰ شب بوده‌اند.

وی افزود: ۲۲ درصد از تصادفات رخ داده در فاصله زمانی ساعت ۸ صبح تا ۱۲ ظهر و ۲۰ درصد دیگر از تصادفات رخ داده نیز در فاصله زمانی ساعت ۱۶ عصر تا ۲۰ شب بوده است.

رئیس پلیس راه خراسان شمالی عدم توجه به جلو، تخطی از سرعت مطمئنه، عدم رعایت حق تقدم، خستگی و خواب آلودگی، انحراف و تجاوز به چپ، عدم رعایت فاصله عرضی را از علل اصلی در بروز تصادفات برون شهری طی مدت یاد شده، اعلام کرد.

وی افزود: تخلفات عدم توجه به جلو، تخطی از سرعت مطمئنه و عدم رعایت حق تقدم به ترتیب ۲۶ درصد، ۱۶ درصد و ۱۰ درصد از علل بروز این تصادفات را شامل می‌شوند.

در عین حال، اسپیدکار تصریح کرد: هرچند طی چند سال گذشته، با عملیات‌های راهسازی انجام شده در محورهای اصلی و فرعی استان وضعیت این محورهای جاده‌ای بهبود یافته است، با این وجود، در مقابل شاهد هستیم که متاثر از بهبود صورت گرفته، سرعت‌های غیرمجاز وسایط نقلیه در جاده‌های برون شهری استان افزایش یافته و بروز تصادفات از جاده‌های اصلی به جاده‌های فرعی کشیده شده است.

وی در ادامه درباره نوع برخورد تصادفات در جاده‌های برون شهری استان نیز اظهار کرد: طی مدت یاد شده ۷۰ درصد از تصادفات رخ داده ناشی از برخورد وسایط نقلیه با یکدیگر، ۲۳ درصد از تصادفات رخ اده ناشی از واژگونی، چهار درصد از تصادفات رخ داده ناشی از برخورد موتورسیکلت و خودرو با یکدیگر و سه درصد دیگر از تصادفات رخ داده نیز ناشی از برخورد خودرو با عابرپیاده بوده‌اند.

رئیس پلیس راه خراسان شمالی همچنین با یادآوری این مطلب که طی این مدت ۶۰ فقره از تصادفات رخ داده در استان متاثر از واژگونی وسیله نقلیه بوده است، عنوان کرد: خستگی، خواب آلودگی، استفاده از داروهای خواب آور، سرعت غیرمجاز و سبقت غیرمجاز عوامل اصلی در بروز واژگونی وسایط نقلیه بوده‌اند.

اسپیدکار در خاتمه علاوه بر اینکه بر لزوم ارائه آموزش‌های ترافیکی به عموم و مردم روستا همچنین ایمن سازی، آرام سازی و انجام خط کشی در جاده‌های فرعی و روستایی استان تاکید کرد همچنین خواستار شد: ۱۰ دستگاه دوربین سرعت سنج در نقاط تعیین شده برای کنترل سرعت وسایط نقلیه در استان توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان نصب شوند.

انتهای خبر/قهرمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک