سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۳۰/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۸۰۱۳۰
تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۰۱/۱۹ - ساعت ۱۱:۲۵
امام‌جمعه آشخانه:

سکوت در برابر بی‌حیایی و بی‌حجابی خیانت است

امام‌جمعه آشخانه گفت: سکوت در برابر بی‌حیایی و بی‌حجابی خیانت است، اگر بی‌تفاوت باشیم این بی‌تفاوتی ما جنایت است هم در حق خودمان و هم در حق خانواده‌هایمان.
سکوت در برابر بی‌حیایی و بی‌حجابی خیانت است,

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصراترک، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدجواد شریعتی نژاد در جلسه شورای عفاف و حجاب و شورای اداری که صبح امروز در محل فرمانداری شهرستان سملقان با حضور مسئولین شهرستانی و مدیران ادارات برگزار شد، گفت: دررابطه‌با موضوع عفاف و حجاب و حیا در معارف دین ما مباحث فراوانی داریم یکی از زیرمجموعه‌های عمل صالح حیا و عفت است.

امام‌جمعه آشخانه با اشاره به این مطلب که پیغمبر اکرم (ص) فرمودند « بهترین عمل حیا است» ادامه داد: حیا در لغت فارسی یعنی شر یعنی انسان که نسبت به کارهای خودش شرم دارد و در امور اجتماعی به حریم معنا می‌شود؛ بی‌حیایی یعنی حرمت‌شکنی و هیچ انسان عاقلی دوست ندارد که اعتبار اجتماعی‌اش به‌وسیله بی‌حیایی خود و خانواده‌اش به خطر بیفتد.

امام‌جمعه آشخانه گفت: حیا یکی از موضوعات مهم اعتقادی ماست؛ حیا ده قسم است و از این ده قسم،9 قسم به خانم‌ها بستگی دارد ویک قسم آن مربوط به مردان است.

وی صراحتاً اظهار کرد: هر انسان عاقلی می‌فهمد اعمالش بر طبق شرم و حیا هست یا بی‌شرمی و بی‌حیایی، ولی این بی‌حیایی در جامعه علت‌های متفاوتی دارد؛ همه این علت‌ها عقلانی نیست یا احساساتی است یا خرافاتی و یا به چیزهایی که قابل‌قبول اسلام نیست.

وی ادامه داد: روی قصه حیا خیلی بایستی جامعه حساس باشد دشمن امروز فهمیده که اگر بی‌حیایی در جامعه رواج بدهد می‌تواند با بی‌حیایی با اسلام و انقلاب مبارزه کند.

امام‌جمعه آشخانه تصریح کرد: سکوت در برابر بی‌حیایی و بی‌حجابی خیانت است، اگر بی‌تفاوت باشیم این بی‌تفاوتی ما جنایت است هم در حق خودمان و هم در حق خانواده‌هایمان، امروز مادران شهدا بسیار از این قضیه ناراحت‌اند.

 وی: باید با این مسئله خردمندانه وارد عمل شویم و تدبیر کنیم وبا مدیریت قوی وارد شویم و از کوچک‌ترین گام یعنی امربه‌معروف استفاده کنیم و از محیط خانه و خانواده شروع کنیم.

وی ادامه داد: وقتی امربه‌معروف رواج پیدا کند منکر به خودش این جرئت را نمی‌دهد که علنی وارد شود.

جواد بهادری فرماندار شهرستان در حاشیه این جلسه گفت: مقام معظم رهبری خط‌مشی موضوع حجاب را برای ما مشخص کرده‌اند و اگر ما در این مسئله کوتاهی داشته باشیم حرام شرعی و قانونی را انجام دادیم.

وی ادامه داد: اگر ما اکنون کاری انجام ندهیم بعداً پشیمانی فایده‌ای ندارد و خانواده‌هایمان در داخل خیابان و یا حتی پارک و بوستان‌ها و در طبعیت امنیت نخواهند داشت.

بهادری افزود: شورای امربه‌معروفه به سرعت در ادارات ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «عصر اترک» از سملقان، جلسه شورای اداری و شورای عفاف و حجاب در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد و در این مراسم امام‌جمعه شهرستان و فرماندار شهرستان به ایراد مطالبی پرداختند و برخی مدیران ادارات به ارائه عملکرد خود در سال گذشته پرداختند در پایان فرماندهی سپاه شهرستان با اهدای تابلویی از فرماندار جهادی و فرمانده انتظامی تقدیر به عمل آورد همچنین از مدیران فعال برخی ادارات توسط فرماندار شهرستان تقدیر به عمل آمد.

انتهای خبر/صدیقی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک