شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۳/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۸۰۱۲۶
تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۰۱/۱۹ - ساعت ۹:۵۸

کاهش ۳۵ درصدی حوادث خراسان‌شمالی/ وضعیت نامناسب خط‌کشی جاده‌ها

رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی خراسان شمالی گفت: ۱۵ نفر در تصادفات جاده‌ای استان در طرح نوروز ۱۴۰۳ جان باختند که این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال ۳۵ درصد کاهش یافت.
کاهش ۳۵ درصدی حوادث خراسان‌شمالی/ وضعیت نامناسب خط‌کشی جاده‌ها,

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی عصراترک به نقل از ایرنا، سرهنگ رحمان اسپیدکار اظهار کرد: در طرح نوروز امسال ۱۰ فقره تصادف منجر به فوت در جاده های استان گزارش شد که این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۰ درصد کاهش را نشان می دهد و همچنین شمار تصادفات جرحی در جاده های استان با هفت درصد کاهش به ۱۰۰ فقره رسید.

وی خاطرنشان کرد: شمار مجروحان تصادفات جاده ای استان در این مدت ۱۱۹ نفر گزارش شده است که این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۴ درصد کاهش دارد.

رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی خراسان شمالی با اشاره به اینکه بیشترین حادثه های تصادف با ۶۰ فقره، مربوط به واژگونی ها است افزود: سواری با ۷۹ درصد بیشترین سهم را در خودروهای درگیر در تصادفات دارد.

وی گفت: امسال تصادفات در جاده های فرعی استان بسیار افزایش یافت به طوری که ۵۰ درصد از تصادفات منجر به فوت و ۴۷ درصد از قربانیان این سوانح مربوط به محورهای فرعی استان است.

سرهنگ اسپیدکار افزود: بررسی ها نشان می دهد که وضعیت خط کشی محورهای فرعی استان مناسب نیست همچنین نصب تابلوهای هشدار دهنده در این جاده ها باید تقویت شود.

نیاز به نصب ۱۰ دستگاه دوربین ثبت تخلف در جاده ها

رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی خراسان شمالی با اشاره به کاهش تصادفات در محور آشخانه به جنگل گلستان در طرح نوروز گفت: با توجه به تاثیر مثبت چهارخطه کردن این مسیر در یک سال اخیر، انتظار می رود اجرای این پروژه راهسازی سرعت گیرد.

وی افزود: میانگین تخلف سرعت خودروهای عبوری از استان امسال ۱۰۰ درصد افزایش داشته، براین اساس برای کنترل رانندگان متخلف و حادثه ساز، نیاز است ۱۰ دستگاه دوربین ثبت تخلف در جاده های استان نصب شود.

رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی خراسان شمالی اظهار کرد: ۱۴۱ دستگاه خودرو در طرح نوروز که مرتکب تخلف حادثه ساز شدند، توقیف و به پارکینگ منتقل شدند، همچنین در این مدت ۴۲۳ دستگاه خودرو به علت تخلفات راننده توقیف ساعتی شدند.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و سالانه میلیون ها مسافر از این استان گذر می کنند.

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک