سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۹/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۸۰۱۲۲
تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۰۱/۱۹ - ساعت ۹:۲۹
معاون عمرانی استانداری خراسان شمالی خبر داد:

رتبه دوم خراسان شمالی در تخلف سرعت غیرمجاز رانندگی

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان شمالی گفت: بر اساس آمار ثبت شده از اواسط اسفندماه گذشته تا پایان نوروز ۱۴۰۳ استان خراسان شمالی در رتبه دوم بروز تخلف سرعت غیرمجاز رانندگی در محورهای جاده‌ای قرار گرفته است.
رتبه دوم خراسان شمالی در تخلف سرعت غیرمجاز رانندگی,

به گزارش خبرنگار حوزه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک، مهدی رشیدی در جلسه کمیسیون اجرایی آیین‌نامه مدیریت حمل‌ونقل و سوانح رانندگی استان اظهار کرد: ارتقای مهارت رانندگی، کمترشدن تخلفات رانندگی همچنین اقدامات عمرانی در جاده‌ها و بهره‌مندی از جاده‌های مناسب از مهم‌ترین فاکتورهای کاهش تصادفات جاده‌ای هستند.

وی گفت: مبتنی بر آمار تصادفات و واژگونی‌های وسایط نقلیه که از اواسط اسفندماه گذشته تا پایان نوروز ۱۴۰۳ ثبت شده‌اند، استان خراسان شمالی رتبه دوم در وقوع تخلف سرعت‌های غیرمجاز در محورهای جاده‌ای را طی این مدت یاد شده، داشته است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان شمالی تصریح کرد: آمارهای ثبت شده گویای آن بوده است که کاهش تصادفات تنها باتکیه‌بر اقدامات عمرانی در جاده‌ها اتفاق نمی‌افتد؛ بلکه باید آموزش و فرهنگ‌سازی در جامعه نیز جدی گرفته شوند.

درعین‌حال، وی تصریح کرد: در استان خراسان شمالی تکمیل عملیات چهاربانده کردن محور پرتردد بجنورد - جنگل گلستان بسیار ضروری است تا از تعداد و شدت وقوع تصادفات در این محور کاسته شود.

رشیدی همچنین بر لزوم اصلاح و مناسب‌سازی نقطه خندقلو در محور جاده‌ای بجنورد - جنگل گلستان نیز بسیار تأکید کرد و یادآور شد: در این زمینه نامه‌نگاری‌ها با وزارت راه و شهرسازی انجام شده است.

وی تصریح کرد: ضرورت دارد که وزارت راه و شهرسازی تکمیل عملیات چهاربانده کردن این محور و اصلاح نقطه خندقلو در این مسیر جاده‌ای را جدی بگیرد و نسبت به انجام آن توجه کند.

درعین‌حال، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان شمالی به برگزاری مسابقات کشتی در گود زینل خان شهرستان اسفراین که در هفته جاری برگزار خواهد شد نیز اشاره کرد و گفت: دستگاه‌های ذی‌ربط نظارت و کنترل محورهای جاده‌ای منتهی به این مکان را در دستور کار قرار دهند تا از بروز حوادث احتمالی جاده‌ای و تصادفی پیشگیری شود.

وی همچنین بر ضرورت انجام خط‌کشی‌ها در جاده‌های استان نیز تأکید کرد و افزود: با منابع مالی موجود این اقدام باید انجام شود.

وی در خاتمه بر لزوم فعال‌کردن بوستان ترافیک شهر بجنورد برای آموزش مهارت‌های رانندگی و ترافیک به عموم نیز تصریح و اعلام کرد: درصورتی‌که این بوستان بابت این امر مورد بهره‌برداری قرار نگیرد برای شهرداری تخلف محسوب می‌شود.

انتهای خبر/قهرمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک