شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۴/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۸۰۱۱۲
تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۰۱/۱۸ - ساعت ۱۹:۳۹
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان‌شمالی:

۲۸ هزار بیسواد در استان وجود دارد

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌شمالی گفت: در استان خراسان شمالی ۲۸ هزار و ۸۷۹ نفر بیسواد بین سنین ۱۰ تا ۴۹ سال شناسایی شده‌اند.
 ۲۸ هزار بیسواد در استان وجود دارد ,

به گزارش خبرنگار حوزه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی عصراترک، ابوالقاسم اکبری در نخستین جلسه شورای آموزش و پرورش استان اظهار کرد: ۳۹۰ آموزش‌دهنده در سطح استان فعالیت دارند که بیشتر برنامه‌های آموزشی نیز در روستاها و مناطق حاشیه‌نشین شهرها هستند.

وی افزود: ۶ هزار و ۳۶۹ سوادآموز زن و مرد نیز در گروه سنی «۱۰ تا ۴۹» سال گذشته جذب نهضت سوادآموزی استان شدند.

اکبری اظهار کرد: از این تعداد؛ یکهزار و ۵۰۴ نفر بی سواد مطلق، ۲ هزار و ۸۸۵ نفر در دوره انتقال و مابقی نیز در دوره تحکیم جذب شدند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان در بخش دیگری افزود: در ایام‌نوروز امسال یک هزار و ۸۱۵ خانوار شامل ۱۷ هزار و ۹۱۴ نفر روز در مدارس استان اسکان یافتند.

وی گفت: از این تعداد؛ سه هزار و ۸۵۴ نفر در قالب ۷۱۹ خانوار از فرهنگیان کشور بودند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی یادآور شد: ۱۵۰ مدرسه استان با ۷۸۰ کلاس درس در رده های «الف»، «ب» در ۱۰ پایگاه شهرستانی برای پذیرش مسافران نوروزی آماده شده بود.

اکبری در بخش دیگری از سخنانش به آزمون استخدامی آموزش و پرورش اشاره ای کرد و افزود: یک هزار نفر سهميه استخدام معلم داریم و علاوه بر آن ۴۱۷ نفر در اسفند ماه جذب خواهند شد.
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه امسال آزمون حدود ۲۸ هزار دانش آموز مقطع متوسطه دوم نهایی است ۷۸ حوزه برگزاری آزمون آماده کرده‌ایم.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان شمالی خاطرنشان کرد: برای برگزاری آزمون نهایی چهار هزار و ۷۹۰ صندلی دسته‌دار نیازمند هستیم و علاوه بر این ۶۰ میلیارد ریال اعتبار برای خرید دستگاه های چاپگر نیاز داریم.

انتهای خبر/گ

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک