پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۲/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۸۰۱۰۴
تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۰۱/۱۸ - ساعت ۸:۵۷

۳ هزار تن کالای اساسی طرح «عید تا عید» در خراسان شمالی توزیع شد

مدیر بازرسی و نظارت سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌شمالی گفت: ۲ هزار و ۸۶۶ تن کالای اساسی از عید نوروز تا عید سعید فطر در بازار این استان توزیع شد.
۳ هزار تن کالای اساسی طرح «عید تا عید» در خراسان شمالی توزیع شد,

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصراترک به نقل از ایرنا، احد مرادی بر تامین کالاهای اساسی در ماه مبارک رمضان و ایام نوروز تاکید کرد و افزود:‌ از مجموع این میزان ۳۰۰ تن برنج پاکستانی و ۲۳۶ تن برنج هندی بوده است که در این خصوص هیچ محدودیتی برای توزیع وجود ندارد.

وی افزود: ۸۵۴ تن شکر خانوار، یکهزار و ۲۷۰ شکر صنف و صنعت بازارگاه نیز در سطح استان در این ایام توزیع شد.

مدیر بازرسی و نظارت سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌شمالی گفت: همچنین ۱۲۰ تن گوشت مرغ منجمد، ۳۶ تن گوشت گوساله منجمد پشتیبانی امور دام، ۵۰ تن گوشت گوساله منجمد وارد کننده بخش خصوصی در این بازه زمانی در راستای تنظیم بازار استان توزیع شد.

وی خاطرنشان کرد: محدودیتی در این زمینه وجود ندارد و با توجه به تقاضای بازار گوشت تامین می شود.

طرح ملی عید تا عید با همکاری اتاق اصناف ایران و وزارت صنعت، معدن و تجارت برای خرید اعتباری کالا اجرایی می‌شود تا قدرت خرید مردم در شب عید افزایش یابد. در قالب این طرح که شعار آن «قدرت خرید برای همه مردم ایران» است امکان خرید اعتباری کالا بدون نیاز به ضامن و وثیقه و چک وجود دارد.

قرار است در طرح عید تا عید، کارمندان دولت و همچنین عموم مردم بتوانند مایحتاج و کالاهای مورد نیاز خود را به‌صورت اعتباری تا سقف ۲۰میلیون تومان از واحدهای صنفی و نمایشگاه‌ها خریداری کنند.

کسب رتبه اول کمترین تورم در مواد خوراکی

مدیر بازرسی و نظارت سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌شمالی در بخش دیگری از سخنانش گفت:‌ این استان رتبه اول کمترین میزان تورم سالانه در گروه مواد خوراکی و آشامیدنی در کشور در سال ۱۴۰۲ بر اساس داده های مرکز آمار کشور کسب کرد.

وی افزود: میانگین نرخ تورم سالانه در گروه مواد خوراکی و آشامیدنی در کشور ۴۱.۲ درصد و در استان ۳۵.۳ درصد است.

خراسان شمالی یکی از قطب های دامداری و دامپروری کشور است و در زنجیره تولید و ارزش در بخش دام سبک و طیور رتبه نهم کشور را دارد.

۴۴ درصد از جمعیت یک میلیون نفری این استان در نواحی روستایی سکونت دارند.

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک