سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۳۰/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس سیاسی | کد خبر: ۲۸۸۰۰۷۶
تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۰۱/۱۶ - ساعت ۱۱:۲۱
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌شمالی:

موضوع فلسطین، مسئله فرا دینی و انسانی است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌شمالی گفت: مسئله فلسطین فقط نگاه دینی نیست نگاه انسانی است که هر کسی یک حریمی، یک جایگاهی به یک وطنی و یک زادگاهی دارد که برایش مهم است.
موضوع فلسطین، مسئله فرا دینی و انسانی است,

تقی صادقی در گفتگو با خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «عصراترک» اظهارکرد:  امیدواریم امسال سال نابودی صهیونیست باشد و بتوانیم جشن بگیریم.

وی افزود: مهم‌ترین مسئله اساسی جهان اسلام، مسئله فلسطین است دلایل زیادی هم دارد که دلایلش شرعی، عقلی و هم بر اساس قانون بین المللی است.

صادقی ادامه داد: یک نکته‌ای وجوددارد که وقتی یک عده‌ای از یک جای دیگر دنیا می‌آیند و کوچ میکنند و مردم آن سرزمین را میخواهند از آنجا بیرون برانند و خودش آنجا رو تصاحب کند به عنوان قتل و به معنای همسایه نیست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌شمالی بیان کرد: به معنای این است که  ما باید باشیم و شما نباشید ما اینجا سرزمینی که می خواهیم احیا کنیم و این سرزمین ما است یا خودش را قوم برتر می‌داند.

این مسئول اضافه کرد: این مسئله فقط نگاه دینی نیست نگاه انسانی است که هر کسی یک حریمی دارد، یک جایگاهی به یک وطنی دارد و یک زادگاهی دارد که برایش مهم است.

وی نکته دوم مهم بودن مسئله فلسطین برای اسلام را این‌گونه شرح داد: به خاطر اینکه مهد تمدن اسلامی است قبله گاه اول مسلمانان است و صهیونیسم با حضورش در آنجا به بیشتر اماکن مذهبی جهان اسلام تعرض کرده است و خیلی از مساجد و مناسکی که آنجا اتفاق می‌افتاد تمام آن‌ها را نابود کرده است و عده دیگر آن‌هایی که مانده است را در حال نابود کردنش است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌‌شمالی عنوان کرد: مسئله دیگری که است جا پا باز کردن برای سیطره بر منطقه است مسئله فقط فلسطین و غزه نیست مسئله تمام کشورهایی که در این منطقه با امنیت زندگی می کردن است، این اواخر هم که تنفر بین‌المللی نسبت به صهیونیسم بیشتر شده است.

صادقی افزود: در هر جای دنیا که شما این ایام اگر بخواهید رسانه‌ها را دنبال کنید و اخبار آن‌ها مخابره می‌شود این است که مردم تجمع می‌کنند به خاطر اینکه یک موضوعاتی مال انسانیت است مال آزادی‌خواهی است.

وی گفت: کودکان و زنان حریمی دارند  اما دیگر اینان که جنگ ندارند اما وقتی یک قاعده‌ای را این دولت غاصب می آید برای خودش برنامه‌ریزی می‌کند برای اهداف خودش به هر کسی تعرض می‌کند به هر چیزی دست می‌زند‌.

این مسئول اظهار کرد: بیمارستان‌ها خط قرمز انسانیت است چرا که یک عده‌ای بیمار پناه آوردند به آنجا کودکانی که بی‌دفاع هستند با کسی دشمنی ندارند با کسی جنگ ندارد یا زنانی که مهد تمدن خانواده هستند ارزش‌ها و سکان خانواده با آن‌ها است این افرادی که با کسی کاری ندارند و زندگی آرام خودشان را دنبال می‌کنند وقتی که تو این شرایط حتی صدای سازمان بین‌المللی در می‌آید.

صادقی اضافه کرد: وقتی سازمان بین‌المللی قطعنامه‌ای را علیه تجاوزات رژیم صهیونیستی ابلاغ می‌کند عدم پایبندی این رژیم کودک کش نشون می‌دهد که این‌ها برای هیچ فردی، هیچ قانونی، هیچ کشوری، هیچ سازمانی ارزش قائل نیستند و با برنامه و اهداف خودشان پیش می‌روند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی تشریح کرد: اینجا یکی از این مسائل را  می‌بینید اگر اتفاقی در بین دو تا کشور مسلمان بیفتد صمیمیت آن‌ها بالا برود این‌ها یک جای پایی برای استعمار به مستکبرین باز کردند که می‌آیند روباه صفتانه این وسط اختلال ایجاد می‌کنند، رابطه‌ها را بدتر می‌کنند به دنبال منافع خودشان و منافع کسانی که آن‌ها دست‌نشانده‌های خودشان هستند که در دنیا این رو یدک می‌کشد.

وی افزود: امروزه هر جای دنیا اگر بخواهیم حرف بزنیم در رابطه با مردم مظلوم فلسطین خود مردم دنیا می‌فهمند چرا صحبت از آنان می‌شود.

صادقی گفت: زمانی بود دستاوردهای خودشان را به خوبی نمایش می‌دادند با ماسکی که برچهره می‌زدند مظلوم نمایی هم می‌کردند اگر یک نفری به آن‌ها تعرض می‌کرد از خودش دفاع می‌کرد‌.

وی ادامه داد: رژیم صهیونیست به عنوان ظلم در حق خودشان تلقی می‌کردند و به دنیا مخابره می‌کردند که ما با کسی کاری نداریم ما مشکلی نداریم اما امروزه دنیا فهمیده است چرا چون رسانه‌ها به راحتی با آن آزادی‌خواهی که داشتند همه ظلم‌های این رژیم منحوس را مخابره کردند.

صادقی گفت: مسئله فلسطین و غزه مسئله دینی و اعتقادی نیست مسئله انسانی است شما الان می‌بینید تمام مسائل بهداشتی آن‌ها، امنیت آنان، آرامش روح و روان آنان زیر سوال رفته است و از این بابت است که اگر ما امروزه دفاع نکنیم از آن مظلومینی که حالا به نام مردم غزه و فلطسین هستند و هر انسانی  که متاسفانه امروز بر این باور باشد که ما اگر به آن‌ها کاری نداشته باشیم آن‌ها هم به ما کاری ندارند، فقط یک نگاه احمقانه و ابلهانه است چرا که صهیونیست خودش ثابت کرده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی در پایان اظهار کرد: شما چند روز قبل روز سیزده فروردین که روز طبیعت ما و روز شهادت امیرالمومنین علی ابن ابی طالب(ع) بود وقتی آن‌ها حریم را گسترده کنند فضای بیشتری در اختیار قرار بگیرد، مطمئنا به کشورهای دیگر این آسیب را خواهند زد و شعار آنان هم این است وقتی آمدن از نیل تا فرات را برای خودشان برنامه ریزی کرده‌اند.

مصاحبه از: هدیه دهقانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک