یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۵/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۸۰۰۶۱
تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۰۱/۱۵ - ساعت ۲۲:۵۳
رئیس جهاد کشاورزی شهرستان شیروان خبرداد:

خسارت ۲۴۰۰ میلیارد ریال حوادث طبیعی به کشاورزان شیروانی

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان شیروان گفت: وقوع حوادث طبیعی سال گذشته ۲ هزار و ۴۲۰ میلیارد ریال به بخش‌های مختلف کشاورزی این شهرستان خسارت زده است.
خسارت ۲۴۰۰ میلیارد ریال حوادث طبیعی به کشاورزان شیروانی,

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصراترک به نقل از ایرنا، محمدصادق رضاقلی زاده رئیس جهاد کشاورزی شهرستان شیروان اظهارکرد: این خسارت ها از ناحیه سیل، تگرگ، طوفان، خشکسالی، برف و کولاک به بخش های مختلف کشاورزی این شهرستان گزارش شده است.

وی افزود: در این مدت ۵۳۲ هکتار از اراضی زراعی، چهار هزار و ۶۳۸ هکتار اراضی باغی، ۳۲ دستگاه ماشین آلات و ادوات کشاورزی، ۱۰۰ کلنی زنبور عسل، ۳۱ تن آبزی پروری، ۲۴ کیلومتر جاده بین مزارع، ۲ رشته قنات، ۲ کیلومتر خط انتقال آب و چهار مورد بند انحرافی خسارت وارد شد.

رئیسجهاد کشاورزی شهرستان شیروان گفت: بیشترین خسارت از نظر سطح مربوط به اراضی باغی شهرستان با چهار هزار و ۶۳۸ هکتار گزارش شد.

رضاقلی زاده افزود: این شهرستان ۱۰۵ هزار هکتار عرصه کشاورزی و باغی دارد که هفت هزار و ۲۰۱ هکتار از اراضی و هزار و ۸۸ هکتار باغی استان بیمه است و باید این پوشش بیمه ای افزایش یابد.

وی یادآور شد: پس از وقوع خسارت بیمه گذار باید قبل از محو آثار خسارت وقوع آن را به اطلاع بیمه گر و نمایندگان قانونی رساند که صندوق بیمه نیز کارشناسان ارزیاب خسارت را به محل اعزام می کند و کارشناس ارزیاب خسارت نیز براساس نوع محصول اقدام به تهیه مستندات و تکمیل پرونده خسارت در سامانه جامع بیمه کشاورزی خواهد کرد که پس از تکمیل مستندات و اخذ مجوز نهایی پرونده های خسارت رسیدگی و آماده پرداخت می شود.

به گزارش عصراترک، ۳۷ درصد از جمعیت یک میلیون نفری استان خراسان شمالی در بخش کشاورزی فعال هستند و به طور میانگین هر کشاورز استان ۳.۵ هکتار زمین دارد که این وضعیت کشاورزی را برای ۸۲ هزار نفر بهره بردار این بخش به امری میعشتی تبدیل کرده است.

شهرستان ۱۵۷ هزار نفری شیروان در سال های اخیر دوران خشکسالی و کم‌آبی سختی را به خود دیده است ضمن اینکه سرما و سیل نیز بدلیل تغییرات اقلیمی به کشاورزان این منطقه خسارت زیادی وارد کرده است.

این شهرستان ۱۰۵ هزار هکتار عرصه کشاورزی و باغی دارد که ۱۲ هزار بهره بردار از این بخش ارتزاق می کنند.

انتهای خبر/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک