سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۳۰/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس سیاسی | کد خبر: ۲۸۸۰۰۱۷
تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۰۱/۱۴ - ساعت ۷:۵۹
سخنگوی هیات رئیسه مجلس:

پاسخ قاطع و متناسب به جنایت رژیم صهیونیستی مطالبه ملی است

سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با محکوم کردن تجاوز رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق این اقدام را نقض تمام پیمان‌های بین‌المللی خواند و پاسخ متناسب به این اقدام را مطالبه ملت ایران عنوان کرد.
پاسخ قاطع و متناسب به جنایت رژیم صهیونیستی مطالبه ملی است,

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصراترک سید نظام‌الدین موسوی در گفتگو با  ایرنا با اشاره به حمله هوایی رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق گفت: این اقدام جنایتکارانه که منجر به شهادت جمعی از مستشاران نظامی ایران در سوریه از جمله سردار شهید زاهدی شد نقض آشکار توافقات بین المللی در خصوص مصونیت اماکن دیپلماتیک به شمار می‌آید.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود: حمله هوایی به کنسولگری ایران بر خلاف تمامی پیمان‌های جهانی و از یک منظر هم نشان دهنده استیصال و درماندگی سران رژیم صهیونیستی در جنگ مستقیم با محور مقاومت است. آنها احساس می‌کنند نبرد رو در رو را باخته‌اند و این اقدامات جنایتکارانه و تروریستی نوعی انتقام جویی ناشی از شکست و درماندگی در میدان اصلی جنگ است.

موسوی با تاکید بر ضرورت بکارگیری همه ابزارها برای مقابله با این جنایت رژیم صهیونیستی، تصریح کرد: ما قطعا به تدابیر نیروهای نظامی و امنیتی کشورمان اطمینان داریم و مطمئنیم آنها که با راهبری شجاعانه و مدبرانه جبهه مقاومت، رژیم صهیونیستی را در محاصره‌ای تاریخی قرار داده و به استیصال کشانده اند، نقشه عملیات مقابله را به خوبی طراحی خواهند کرد.

وی افزود: در عین حال، انتقام خون شهدای عزیز و گرانقدر کنسولگری ایران در دمشق یک مطالبه ملی است و افکار عمومی کشورمان از هر گونه پاسخ قاطع و مقابله متناسب با اقدام جنایتکارانه و تروریستی صهیونیستها حمایت می‌کند.

 منابع خبری عصردیروز دوشنبه سیزدهم فروردین ۱۴۰۳ از حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق خبر دادند که موجب تخریب این ساختمان شد و خودروهای مقابل آن هم خسارت دیدند.

به گفته حسین اکبری سفیر جمهوری اسلامی ایران، جنگنده‌های F۳۵ رژیم صهیونیستی با ۶ موشک ساختمان بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی در دمشق تخریب کردند که در اثر آن ۵ تا ۷ نفر به شهادت رسیدند.

در ادامه هم روابط عمومی کل سپاه در تشریح اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی از شهادت سرداران محمدرضا زاهدی و محمد هادی حاج رحیمی و پنج تن از همراهان در جنایت تروریستی رژیم صهیونیستی در حمله موشکی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق خبر داد و افزود: در پی شکست‌های ترمیم ناپذیر رژیم گرگ صفت صهیونیستی برابر مقاومت فلسطین و ایستادگی مردم غزه و سرشکستگی مقابل اراده پولادین رزمندگان جبهه مقاومت اسلامی منطقه، ساعاتی قبل هواپیماهای این رژیم جعلی در جنایتی جدید ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق را مورد هدف حمله موشکی قرار داد که بر اثر این جنایت سرداران رشید مدافع حرم «سرتیپ پاسدار محمدرضا زاهدی» و «سرتیپ پاسدار محمدهادی حاجی رحیمی» از فرماندهان، پیشکسوتان و جانبازان سرافراز دفاع مقدس و مستشاران نظامی ارشد ایران در سوریه و ۵ تن از افسران همراه آنان به شرح زیر به فیض شهادت نائل آمدند:

۱. شهید حسین امان اللهی

۲. شهید سید مهدی جلالتی

۳. شهید محسن صداقت

۴. شهید علی آقا بابایی

۵. شهید سید علی صالحی روزبهانی

 انتهای خبر/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک