شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۳/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس سیاسی | کد خبر: ۲۸۷۹۳۴۲
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۲/۰۲ - ساعت ۹:۲۲
مدرس حوزه علمیه و کارشناس مسائل سیاسی:

حضور در انتخابات باعث حفظ اقتدار جمهوری اسلامی ایران می‌شود

مدرس حوزه علمیه و کارشناس مسائل سیاسی گفت: ما برای اینکه اقتدار جمهوری اسلامی ایران و امنیتی که داریم را در مجامع بین‌المللی حفظ کنیم وظیفه داریم در انتخابات حضور داشته باشیم.
حضور در انتخابات باعث حفظ  اقتدار جمهوری اسلامی ایران می‌شود,

فائزه خالقی، در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی«عصر اترک» گفت: ما به برکت جمهوری اسلامی ایران هست که در کشورمان انتخابات داریم و مردم در بستر همان انتخابات است که با حضور در پای صندوق رأی فردی که منتخب خودشان است رو به کرسی قدرت می‌نشانند و آن فرد به نیابت از آنها در تصمیم‌گیری‌های مهم کشور خدمت‌رسانی می‌کنند.

 وی تصریح کرد: در مجلس شورای اسلامی مردم یک فردی را منتصب می‌کنند که قانون‌گذاری داشته باشند و در ریاست‌جمهوری با انتخاب یک نماینده به‌عنوان ریاست‌جمهوری کشور به او این اختیار را می‌دهیم که به‌عنوان قوه مجریه امورات کشور و جامعه را اجرایی کند.

مدرس حوزه علمیه و کارشناس مسائل سیاسی افزود: قبل‌تر از جمهوری اسلامی ایران ما این برکت را نداشتیم و یا اگر داشتیم؛ مثلاً در زمان پهلوی یک انتخابات صوری و ساختگی بود و شخصیت شاه افرادی که مد نظرش بود را به مردم تحمیل می‌کرد و رأی مردم یک امر کاملاً سوری و بی‌ارزش بود .

 وی خاطرنشان کرد: عملاً در زمان پهلوی مهندسی انتخابات را در کشور داشتیم.

 خالقی گفت: به لطف انقلاب اسلامی ایران مردم هویت گرفتند اگر در دوره پهلوی انتخابات محدود بود و ما یک انتخابات داشتیم؛ ولی اکنون به برکت جمهوری اسلامی ما انتخابات متعدد و متنوعی را داریم؛ شورای شهر و روستا، انتخابات مجلس، انتخابات ریاست‌جمهوری و خبرگان رهبری.

 این مدرس حوزه علمیه ادامه داد: همه اینها نشان از این دارد که در نظام جمهوری اسلامی هم به لحاظ کیفیت و هم به لحاظ کمیت و تعداد شکوفا شده است.

 وی با اشاره به نهضت مشروطه گفت: مردمان کشور ما برای اینکه انتخابات داشته باشند از گذشته دورتر از پهلوی از زمان قاجار حرکت‌هایی شکل گرفت و شهدایی دادیم من‌جمله در انقلاب مشروطه به رهبری شیخ فضل‌الله نوری از قبیل جنبش‌ها است .

 وی افزود: برای اینکه مجلس مستقل داشته باشند مردم بتوانند در تصمیمات کشور دخالت داشته باشند قیام‌هایی شد؛ اما در نهایت شکست خورد و شیخ فضل‌الله نوری به دار آویخته شد.

خالقی اظهار کرد: این رویا و ارمان که در ذهن علما و مردم ایران بود با پیروزی انقلاب اسلامی محقق شد و ما انتخابات را داریم.

 وی عنوان کرد: پای این نعمت و آرمان انتخابات خیلی تلاش شده و شهدای زیادی را داده‌ایم؛ چه شهدای قبل از انقلاب مشروطه و شهدای بزرگواری که در مقابله با طاغوت و نظام سلطه پهلوی ایستادگی کردند و شهدای هشت سال دفاع مقدس تا اینکه امروز این انتخابات به ثمر بنشیند.

 خالقی افزود: تکلیف امروز بر همه آحاد مردم جامعه سنگین است و همه به نحوی موظف هستند در جهت ادای دین و تکلیف بر دوش همه ماست گام برداریم.

 وی افزود: انتخابات چه داخل ایران باشد و چه انتخابات کشور دیگری باشد بسیار مهم است؛ زیرا تمام کشورها دنیا زوم می‌شوند روی آن تا میزان آرا و مشارکت مردم را بدانند.

 خالقی ادامه داد: میزان آرا و مشارکت مردم چند تأثیر بسیار مهم دارد: ثبات سیاسی به کشور می‌دهد و قدرت سیاسی کشور را در منطقه و جهان بالاتر می‌برد و در برابر دشمنان بازدارندگی ایجاد می‌کند.

 این کارشناس مسائل سیاسی گفت: وقتی مردم پشت حاکمیت باشند و در رأی‌گیری شرکت کنند و نظام سلطه بفهمند که مردم و حاکمیت باهم متحدند و یک روح واحدند و این یکپارچگی بین مردم و حاکمیت وجود داشته باشد دیگر می‌فهمند که نمی‌توانند در آن کشور وارد شوند و با تطمیع و فریب بین مردم شکاف ایجاد کنند و با اغتشاشات زمینه دسیسه و نیرنگ و فریب در کشور ایجاد کنند.

 وی خاطرنشان کرد: انتخابات قدرت بازدارندگی دارد به خصوص اکنون شیطنت‌های دشمن در ۱۴۰۱ اولین انتخاباتی هست به‌مراتب نگاه دنیا به انتخابات در امسال بیشتر از سال گذشته است و لذا ما برای اینکه اقتدار جمهوری اسلامی ایران و امنیتی که داریم را در مجامع بین‌المللی حفظ کنیم و نگذاریم که دوباره دشمن بخواهد جان بگیرد و با یک سری اعمال شیطنت‌آمیز نظم و نظام اجتماعی را از بین ببرد وظیفه داریم در انتخابات حضور داشته باشیم.

خالقی دو وظیفه در قبال انتخابات بیان کرد: همه وظیفه حداقلی داریم و خودمان و هر آنکه از اقوام شرایط سنی و قانونی دارد بایستی با خود همراه کنیم و در انتخابات شرکت کنیم.

 وی وظیفهٔ دیگری برشمرد و افزود: علاوه بر وظیفه حداقلی آحاد جامعه و به تعبیر بنده یک وظیفه اعلی و حداکثری داریم و علاوه بر اینکه خودمان شرکت می‌کنیم باید پرچم جهاد تبیین و نهضت روشنگری را در دست بگیریم و برای آحاد مردم تبیین کنیم.

 مدرس حوزه علمیه و کارشناس مسائل سیاسی در پایان گفت: تا آنجایی که می‌توانیم بنا به فهم و وسعی که داریم باید چهره‌به‌چهره با افراد مختلف ببینیم و تبیین کنیم و گره‌های ذهنی که امروز دشمنان در ذهن جوان‌ها و مردم ما ایجاد کرده است باید بریم و تک‌به‌تک برای مردم شفاف‌سازی کنیم.

مصاحبه از: زهرا صدیقی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک