شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۳/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۹۱۷۵
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۱/۲۵ - ساعت ۸:۲
سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان شیروان:

نرخ باروری جمعیت شیروان پایین‌تر از نرخ استانی است

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان شیروان با بیان اینکه نرخ باروری در شیروان پایین‌تر از میانگین استانی است، گفت: میزان باروری کلی در این شهرستان ۱.۴ و در استان ۲.۷ است.
نرخ باروری جمعیت شیروان پایین‌تر از نرخ استانی است,

 به گزارش عصر اترک محمدرضا حیدری در گفتگو با ایرنا با اشاره به اهمیت موضوع فرزندآوری و کاهش آن در سال‌های اخیر اظهار کرد: تعداد ۱۱۶ هزار و ۳۳ نفر معادل ۷.۲۲ درصد از جمعیت زیر پنج سال و ۳۸ هزار و ۷۶۶ نفر معادل ۲۴.۷ درصد از جمعیت زیر ۱۵ سال این شهرستان ۱۵۷ هزارنفری شناسایی شده است که این جمعیت مولد در آینده می‌تواند نرخ باروری را افزایش دهد.

 به گفته وی؛ تعداد ۵۹۷ نفر معادل ۱.۷ درصد از جمعیت این شهرستان، زوج نابارور شناسایی شده است.

 سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان شیروان افزود: رفع موانع ازدواج، تسهیل و ترویج تشکیل خانواده، کاهش سن ازدواج، حمایت از زوج‌های جوان در تأمین هزینه‌های زندگی و تربیت فرزند، اختصاص تسهیلات مناسب برای مادران در خصوص پوشش بیمه و هزینه‌های زایمان و درمان از جمله عوامل تأثیرگذار در افزایش باروری است.

 وی اضافه کرد: افزایش فشار روانی و عدم حمایت از زوجین در بحث بهداشت روان، پرهزینه و زمان بر بودن فرایند ناباروری، عدم پوشش خدمات ناباروری توسط بیمه‌ها و نبود مرکز تخصصی مشاوره و درمان نازایی از جمله چالش‌های زوج‌های نابارور است.

 بررسی مشکلات زوج‌های نابارور در اولویت

 حیدری در مورد خدمات به زوج‌های نابارور نیز گفت: قراردادن زوجین ناباور تحت پوشش بیمه درمان ناباروری، راه‌اندازی مرکز تخصصی ناباروری و ارجاع زوجین نابارور به این مراکز، حمایت مالی از زوجین نابارور و برگزاری دورهای تخصصی آموزشی و مشاوره از جمله خدمات درمانی برای زوج‌های نابارور است.

 وی افزود: برگزاری کلاس‌های مشاوره پیش از ازدواج، برگزاری دوره‌های آموزشی با محتوای درمان‌های ناباروری، پیگیری و ارجاع زوجین نابارور به مراکز ناباروری، مشاوره پیش از بارداری و فرزندآوری و ایجاد فرهنگ‌سازی دراین‌خصوص و غیره از اقدامات و فعالیت‌های حوزه بهداشت و درمان در حوزه ازدواج، طلاق فرزندآوری و ناباروری است.

 قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت که در جلسه مورخ ۲۴ مهرماه ۱۴۰۰ در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید

 خراسان شمالی حدود یک میلیون نفر جمعیت دارد و هم اکنون طرح سنجش ناباروری در شهرهای بجنورد، شیروان، راز و جرگلان و فاروج در حال اجرا است.

 انتهای خبر/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک