یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۴/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۹۱۷۲
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۱/۲۵ - ساعت ۰:۶

برگی از زندگی‌نامه شهید احمد رزاز

شهید احمد رزار فرزند محمدعلی در سال ۱۳۴۴ در شهر بجنورد به دنیا آمد تحصیلات خود را تا اخذ مدرک دیپلم در همین شهر گذراند و پس از آن وارد دانشکده پلیس در تهران شد.
برگی از زندگی‌نامه شهید احمد رزاز,

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری «عصر اترک»، شهید رزاز فردی سخت‌کوش و فعال بود در کنار درس‌خواندن کار هم می‌کرد از لحاظ انجام واجبات از همان کودکی مقید بود و با مادرش به مسجد جهت اقامه نماز می‌رفت.
ورود به دانشگاه تهران هم باعث نشد تا از هدف خود دست بردارد؛ بلکه ورود به این مرکز هم یکی از وسایل رسیدن به هدفش بود که همان کمک به انقلاب و استقرار نظام اسلامی بود.

 قبل از انقلاب وقتی در تهران دانشجو بود، در تظاهرات علیه رژیم با لباس‌شخصی و مخفیانه حضور پیدا می‌کرد و خصوصاً در جریان جمعه سیاه‌سال ۵۷ در میدان ژاله حضور فعال داشت و با موتور مردم را تشویق به شرکت در تظاهرات می‌کرد.

 عشق و علاقه خاصی به امام داشت و هر گاه چهره امام را در تلویزیون مشاهده می‌کرد با صدای بلند می‌گفت امام جان دورت بگردم.

 بعد از فارغ‌التحصیلی و پیروزی انقلاب در شهربانی شیروان مشغول خدمت شد که در همان حین تصمیم به ازدواج گرفت و به این سنت حسنه جامه عمل پوشاند و زندگی مشترک خود را آغاز کرد.

آرزوی او رفتن به کردستان جهت شرکت در مبارزه علیه اشرار بود که تا قبل از اعزام به جبهه به درجه شهادت نائل شد به این صورت که در ۱۷ شهریور سال ۵۹ بر اثر حمله منافقین به پمپ‌بنزین شیروان و تیراندازی آنها ایشان شهید شدند.

 پیکر پاکش را پس از تشییع در شیروان و بجنورد در گلزار شهدای بجنورد به خاک سپردند.

انتهای خبر/ رحمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک