جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۳/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۹۱۶۰
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۱/۲۴ - ساعت ۷:۴۶
مدیر درمان تأمین اجتماعی استان اعلام کرد:

افزایش ۲۲ درصدی خدمات رایگان درمانی در خراسان شمالی

مدیر درمان تأمین اجتماعی خراسان شمالی از افزایش ۲۲ درصدی خدمات رایگان درمانی در تأمین اجتماعی استان خبر داد.
افزایش ۲۲ درصدی خدمات رایگان درمانی در خراسان شمالی,

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک ، سعید صدر منش در گفتگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: ماهانه حدود ۱۰۰ هزار خدمت سرپایی و حدود ۱۰۰۰ خدمت بستری رایگان ارائه می‌شود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۲۲ درصدی داشته است.

 وی با بیان اینکه توسعه کمی و کیفی خدمات و ظرفیت‌های درمانی و عمق‌بخشی به خدمات سلامت، یکی از راهبردهای تحولی موردتوجه سازمان تأمین اجتماعی در دولت سیزدهم است، گفت: بخش درمان سازمان تأمین اجتماعی علاوه بر اینکه بزرگ‌ترین خریدار راهبردی درمان محسوب می‌شود، با در اختیار داشتن تعداد زیادی مرکز درمانی ملکی، دومین تولیدکننده خدمات سلامت بعد از وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی است.

 او بیان کرد: حدود ۳۷ درصد جمعیت یک‌میلیون‌نفری استان خراسان شمالی تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی است که در دو حوزه درمان مستقیم و غیرمستقیم به آنها ارائه خدمت می‌کنیم. در حوزه درمان غیرمستقیم با ۴۸۰ مرکز در سراسر استان قرارداد داریم و در درمان مستقیم نیز با یک بیمارستان ملکی ۱۰۹ تختخوابی در بجنورد، دو درمانگاه تخصصی در شهرستان‌های شیروان و اسفراین و یک درمانگاه عمومی در گرمه و جاجرم قرارداد داریم.

 وی کسب رتبه نخست در درمان غیرمستقیم و رتبه سه مدیریت درمان بین مدیریت درمان‌های سراسر کشور در ارزیابی‌های سازمانی در ۶ ماه نخست امسال را نتیجه تلاش جهادی فعالان این عرصه دانست و گفت: بیمارستان ثامن‌الائمه (ع) بجنورد موفق به کسب رتبه یک اعتباربخشی در ارزیابی‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شد.

 مدیر درمان تأمین اجتماعی خراسان شمالی برنامه‌های توسعه‌ای درمان استان در راستای افزایش خدمات به بیمه‌شدگان را شامل هتلینگ همه بخش‌های بستری، توسعه و احداث آشپزخانه صنعتی و سلف‌سرویس، احداث بخش ICU همراه دیالیز برای بیماران بستری، واحد آندوسکوپی، توسعه هتلینگ و ایجاد بزرگ‌ترین اورژانس استان به مساحت ۱۳۰۰ مترمربع با پیشرفت ۶۰ درصدی دانست.

 وی احداث بزرگ‌ترین انبار دارویی استان به مساحت ۱۶۵۰ مترمربع با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی، اخذ مجوز احداث درمانگاه در مانه و سملقان، اخذ مجوزات لازم برای احداث ساختمان جدید درمانگاه شیروان و اخذ مجوز و کلنگ‌زنی درمانگاه گرمه و جاجرم را که توسط شرکت الومینا ساخته خواهد شد از جمله اقدامات انجام‌شده دانست.

 صدر منش ادامه داد: همگام با آغاز دولت سیزدهم و آغاز برنامه راهبردی توسعه ظرفیت‌های درمانی در سازمان تأمین اجتماعی، احداث درمانگاه تخصصی بیمارستان ثامن‌الائمه (ع) در مردادماه ۱۴۰۰ آغاز و در دهه فجر با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال با حضور وزیر کشور افتتاح شد تا مردم استان خدمات بهتری دریافت کنند.

 وی به همکاری با دانشگاه آزاد بجنورد برای جذب دانشجوی رشته پزشکی در این دانشگاه اشاره و اضافه کرد: بیمارستان ثامن‌الائمه (ع) بجنورد برای آموزش دانشجویان، توسط بازرسان وزارت بهداشت مورد تأیید قرار گرفت و این مهم به‌زودی تحقق می‌یابد.

 انتهای خبر/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک