جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۳/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس ورزشی | کد خبر: ۲۸۷۹۰۸۲
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۱/۲۱ - ساعت ۱۵:۱

دلایل عقب افتادگی کشتی آزاد ایران

مربی سازنده و کارشناس کشتی آزاد ضعف در مسایل فنی را ایراد بزرگ کشتی دانست و گفت: ما از کشتی‌گیران روس و آمریکا عقب افتادیم و نباید این واقعیت را کتمان کنیم.
دلایل عقب افتادگی کشتی آزاد ایران,

به گزارش عصراترک  رسول دهقان نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، درباره وضعیت کشتی آزاد برای حضور در المپیک ۲۰۲۴ پاریس گفت: عقب افتادگی فنی که در کشتی آزاد داریم حاصل اتفاقاتی است که در گذشته رخ داد. به نظرم سرمایه‌گذاری که الان دبیر روی رده‌های پایه انجام داده اتفاق خوبی برای کشتی آزاد خواهد بود.

این کارشناس کشتی ادامه داد: در این چند سال اخیر بیشتر فعالیت‌ها در کشتی به صورت گلخانه‌ای بود، درست است که براساس فرایند انتخابی کشتی‌گیران انتخاب می‌شدند اما زمانی که کشتی‌گیران وارد اردو می‌شدند تنها روی عده‌ای خاص کار می‌کردند و همین موضوع آسیب زیادی به کشتی ایران زد.

وی با اشاره به اینکه زیرساخت‌های کشتی نسبت به گذشته تغییرات زیادی داشته است، گفت: خدا را شکر در این دوره جدید سالن‌های زیادی در اختیار کشتی‌گیران قرار داده شده است، نتیجه این کار هم چند سال آینده مشخص می‌شود. اینکه ما از نظر فنی در کشتی آزاد عقب افتادیم به خاطر کم کاری برخی مربیان هم بوده است. مربی باید در باشگاه کشتی‌گیر را پرورش بدهد، اما در این چند سال انگیزه‌ها کم شد. از طرفی دیگر سبک کشتی گرفتن هم تغییر کرده به طوری که ما از کشتی ایرانی دور شدیم.

مربی سازنده کشتی آزاد عنوان کرد: اما خدا را شکر الان شرایط کمی تغییر کرده و دوباره به همان سبک و سیاق قبل کشتی‌گیران کشتی می‌گیرند، ولی ما باید این واقعیت را بپذیریم که از کشتی‌گیران روس و آمریکایی عقب افتادیم و زمان می‌برد تا از نظر فنی مثل آن‌ها باشیم. ما الان در رده نوجوانان و جوانان در دنیا اول هستیم اما در رده بزرگسالان ضعف داریم، اگر روی همین رده نوجوانان و جوانان سرمایه‌گذاری کنیم در آینده کشتی‌گیران خوبی خواهیم داشت.

دهقان نژاد خاطرنشان کرد: قطعاً الان روس‌ها یک زنگ خطر جدی برای کشتی آزاد ایران شده و ما نباید این موضوع را کتمان کنیم. مشکل اصلی کشتی ایران مسائل فنی است. مربیانی که فنی هستند الان دور از میدان هستند و کار نمی‌کنند یا اگر هم کار کنند دیگر آن انگیزه قبل را به دلایل زیادی ندارند. مربیان سازنده باید کشتی‌گیر را پرورش دهد ولی وقتی هیچ وقت این مربیان دیده نمی‌شوند و انگیزه‌ای ندارند، کم کم کنار می‌کشند. این موضوع هم طبیعی است. وقتی کشتی‌گیر از پایه ضعیف باشد در بزرگسالی نمی‌توان انتظار معجزه داشته باشیم.

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک