جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۳/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۹۰۴۷
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۱/۲۰ - ساعت ۱۴:۴۰
نماینده ولی فقیه در خراسان‌شمالی:

پیشرفت یک کشور به انتخاب مردم بستگی دارد

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: پیشرفت یا پسرفت یک کشور به انتخاب مردم بستگی دارد.
 پیشرفت یک کشور به انتخاب مردم بستگی دارد ,

حجت‌الاسلام رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک اظهار کرد: یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه امنیت است که برخلاف دوره پهلوی که هم در مرزهای کشور و هم در داخل کشور دچار ناامنی بودیم هم اکنون از امنیت کامل برخورداریم.

وی به حوزه علم و دانش اشاره‌ای داشت و افزود: پیش از انقلاب تنها ۳۵ درصد جامعه باسواد بودند اما امروز ۹۷ درصد جامعه باسواد هستند.
وی همچنین به دستاوردهای حوزه پزشکی اشاره کرد و گفت: پیش از انقلاب پزشکان عمومی و متخصص از کشورهای پاکستان، هند، بنگلادش در کشور طبابت می‌کردند؛ اما امروز هم در حوزه پزشکان متخصص و فوق‌تخصص و هم در بخش‌های زیرساختی شامل بیمارستان، مراکز درمانی و خانه‌های بهداشت رشد چشمگیری داریم.

امام‌جمعه بجنورد خاطرنشان کرد: در حوزه دفاعی توانایی ساخت تیر کلاشینکف را نداشتیم و تمامی تجهیزات نظامی وارداتی بود؛ اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی در حوزه هوافضا و موشکی جزء کشورهای برتر دنیا هستیم و به سایر کشورها نیز تجهیزات را صادر می‌کنیم.

وی تأکید کرد: در علوم نانو، انرژی هسته‌ای و تولید واکسن جزو کشورهای برتر دنیا به‌حساب می‌آییم؛ اما این در حالی هست که پیش از انقلاب در هیچ‌کدام از این علوم ورود نکرده بودیم.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی به دستاوردهای حوزه راه اشاره کرد و افزود: پیش از انقلاب اکثر راه‌های کشور خاکی بود و تنها راه‌های مواصلاتی اصلی آسفالت بودند؛ اما امروز اکثر راه‌های روستایی آسفالت شده و زیرساخت‌های آن رشد چشمگیری داشته است.
وی با اشاره اینکه در جمهوری اسلامی به عدالت تحصیلی تأکید شده است، گفت: پیش از انقلاب امکان تحصیل برای دختران فراهم نبود؛ اما امروز باتوجه‌به افزایش زیرساخت‌های آموزشی تمامی دختران از تحصیلات برخوردار هستند.

حجت‌الاسلام نوری با بیان اینکه پیشرفت یک کشور به قانون و مجریان خوب بستگی دارد، افزود: قوت و اقتدار نظام نیز به قانون و مجریان آن نظام بستگی دارد.

وی بیان داشت: مشارکت حداکثری مردم در انتخابات فتنه‌های دشمنان را خنثی کرده و امید و انگیزه آنها را از بین می‌برد.

 امام‌جمعه بجنورد با تأکید بر انتخاب مجریان متخصص، متعهد و متدین، گفت: اگر نمایندگان مجلس با پشتوانه قوی انتخاب شوند در نتیجه در تصمیم‌گیری‌ها بهتر عمل می‌کنند و اگر نامزدهای اصلح انتخاب شوند، می‌توانند بهترین تصمیم را برای پیشرفت جامعه، خانواده، فرهنگ و اقتصاد کشور بگیرند.

وی در پایان گفت: پیشرفت یا پسرفت یک کشور به انتخاب مردم بستگی دارد.

انتهای خبر/ یزدانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک