جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۳/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۹۰۳۵
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۱/۱۹ - ساعت ۰:۱۲
معرفی لاله‌های فجر آفرین؛

برگی از زندگی شهید منصور سیران حصاری

به مناسبت فرارسیدن ایام‌الله دهه فجر اقدام به انتشار گوشه‌هایی زندگی‌نامه مختصر شهدای انقلاب استان خراسان شمالی کرده‌ایم که در ادامه قسمت‌هایی از زندگی‌نامه شهدای انقلاب هم استانی را تقدیم می‌کنیم.
برگی از زندگی شهید منصور سیران حصاری,

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «عصراترک»، شهیدان انقلاب، این بزرگ‌مردانی که بر سر میثاق جان استوار ماندند و درراه حفظ عزت و شرف خود، از هیچ تلاشی برای پیروزی انقلاب اسلامی، فروگذار نکردند و عاقبت نیز در سال ۵۷، با خون خود نهال تازه متولدشده انقلاب را آبیاری کردند تا اکنون پس از گذشت ۴۲ سال، به درخت تنومندی تبدیل شود که هیچ قدرت غربی و ابرقدرتی، یارای مقابله با آن را نداشته باشد.  
به مناسبت گرامیداشت دهه فجر وزنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، قسمت اول معرفی شهدای انقلاب خراسان شمالی تقدیم مخاطبان می‌شود.
شهید منصور سیران حصاری در سال ۱۳۳۶ در روستای حصار شیرعلی از توابع شهرستان بجنورد در خانواده‌ای متوسط به دنیا آمد و در سه‌سالگی مادرش را از دست داد تا بر پای خود بایستد و متکی به کس دیگری نباشد.
همراه پدر در کوچه‌های شهر میوه‌فروشی می‌کرد و برای امرارمعاش از انجام کارهای سخت واهمه‌ای نداشت و یار و یاور بی‌سرپرستان بود، چراکه درد آنان را احساس کرده بود.
انقلاب و جریانات انقلابی را از همان آغازین روزهای نوجوانی شروع کرده بود و در تمام فعالیت‌های انقلابی سر نترسی داشت، به‌طوری‌که در راهپیمایی‌ها و تظاهرات با شعارهایی که می‌داد، در معرض گلوله‌های مأموران شهربانی و ساواک قرارگرفته بود.
سرانجام نیز در روز ۲۳ دی‌ماه ۵۷ که چماق دارها با حمایت شهربانی و ساواک، قصد حمله به خانه چند تن از انقلابیون را داشتند، شهید حصاری که دیگر نمی‌توانست ظلم و ستم را تحمل کند، خود را سپر مردم قرارداد و با اصابت گلولهٔ نیروهای شهربانی، جان خویش را فدا کرد.

انتهای خبر/گ

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک