جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۲/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس یاداشت | کد خبر: ۲۸۷۹۰۱۰
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۱/۱۸ - ساعت ۱۰:۳
یادداشت؛

ایران پس از ۴۵ سال

اکنون که در آستانه جشن چهل و پنجمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی هستیم شایسته است تغییرات مثبت، پیشرفت‌ها و جهش‌های علمی کشور عزیزمان را از نظر بگذرانیم و بیشتر به ایرانی بودن خویش ببالیم چرا که قدرت اول منطقه بودن از لحاظ نظامی و امنیت، افتخار کمی نیست. تنها کشوری که «نه» قاطع و بلند به کشوری که خود را پلیس جهانی و ابرقدرت دنیا می‌داند کم افتخاری نیست که بشود از کنارش به سادگی گذشت و بیان نکرد.
ایران پس از ۴۵ سال,

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصراترک، مریم ریحانی، عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی بجنورد: افتخار به جمهوری اسلامی ایران به عنوان تنها کشوری که «نه» قاطع و بلند به آمریکایی که خود را پلیس جهانی و ابرقدرت دنیا می‌داند کم افتخاری نیست که بشود از کنارش به سادگی گذشت و بیان نکرد.

زیستن در دنیایی که اولین کشور ریشه کن کننده فلج اطفال باشد و رشد علم پزشکی در آن آنقدر چشمگیر باشد که از کشورهای همسایه برای درمان‌های سخت از جمله جراحی قلب، تهیه داروهای خاص، آماده سازی بانک قرنیه به این کشور مراجعه کنند، مایه افتخار است امروزه به خود می‌بالیم که مجامع علمی و مجلات بین المللی در حوزه پزشکی، حساب ویژه‌ای برای دانشمندان ایرانی باز می‌کنند.

رشد هزار برابری دانشجویان و انواع دانشگاه‌ها، مقالات علمی پژوهشی، مجلات معتبر علمی برای بیان مقایسه پیشرفت کافی است تا از دستاوردهای نظام به نیکی یاد کنیم و این بالندگی و توسعه همه جانبه که پس از انقلاب اسلامی نصیب ایرانیان شده و مایه مباهات ماست را قدر بدانیم.

افزایش فروش نفت و صادرات محصولات غیرنفتی، بالارفتن نرخ پوشش تحصیلی دانش‌آموزان در دورافتاده‌ترین روستاها و آموزش عالی، خودکفایی در محصولات کشاورزی، جاده‌کشی‌های گسترده و گازرسانی به روستاهای صعب‌العبور، ساخت صنایع مادر، کارآفرینی و کاهش نرخ بیکاری همه و همه موضوعاتی است که هریک به تنهایی، مَقالی جدا برای بیان افتخارات ایران پس از انقلاب اسلامی را می‌طلبد.

کسب رتبه چهارم دنیا در علم نانو، پیشرفت دانشمندان ایرانی در دانش سلول‌های بنیادی و ترمیم ضایعات نخاعی، شبیه سازی، فناوری فضایی، ارسال ماهواره‌های تحقیقاتی و حتی میزبانی ایران در بسیاری از مسابقات بین‌المللی، رونق و افزایش واحدهای صنعتی و کارخانه‌ها و کارگاه‌های کوچک و بزرگ کم دستاوردی نیست که بتوان راحت از کنارش عبور کرد و به آن بی‌توجه بود.

بلکه رسالت هر ایرانی متعهد و وطن پرست این است که به هر شیوه و شگرد ممکن، فریادی باشد برای دیده شدن پیشرفت‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی در طول مدت ۴۵ سال که یک چهارم ابتدای پایه‌ریزی نظام به آرام کردن منطقه و محکم کردن دولت موجود گذرانده شد و چه افتخاری از این بالاتر که حتی یک وجب از خاک آن به هیچ کشور خارجی واگذار نشده و تمامیت ارضی‌اش حفظ شده است.

یکی دیگر از حوزه‌هایی که شاهد پیشرفت چشمگیر آن طی سال‌های پیروزی انقلاب هستیم، قدرت نظامی ایران، به‌ویژه در زمینه توانایی‌های موشکی است که همواره مورد توجه بوده است. بومی‌شدن صنعت بسیار مهم نظامی و خودکفا شدن در تجهیزات دفاعی، نشان‌دهنده ناکامی غرب و تحقیر غرب‌گرایانی است که درصدد تحقیر ملت و تضعیف روحیه کار و امید در کشور بودند.

موارد ذکر شده در بالا تنها بخش‌هایی از دستاوردها و پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های مختلف پس از پیروزی انقلاب اسلامی است؛ بدون تردید این دستاوردها و پیشرفت‌ها با همت جوانان و متخصصان کشور در حال ارتقاء روزافزون است.

بنابراین بر هر یک از ما ایرانیان که در این کشور زیبا نفس می‌کشیم واجب است تا قدر لحظه لحظه زندگی خود در این سرزمین امن را دانسته و برای پیشرفت هرچه بیشتر آن بکوشیم و قدردان زحمات پیشینیان خود باشیم. چرا که برای حصول دستاوردهای یادشده زحمات بیشمار و و زمان‌های بسیار صرف شده است. به امید گستردگی مرزهای علم و دانش از ایران به سایر نقاط جهان.

انتهای خبر/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک