جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۲/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۷۸۹۸۳
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۱/۱۷ - ساعت ۹:۰

خراسان شمالی و ترکیه دنبال تبادلات تجاری

جلسه گفتمان و آشنایی میان اعضای هیات رئیسه اتاق بازرگانی خراسان شمالی با سرکنسول ترکیه در مشهد به منظور گفتگو برای آغاز تبادلات تجاری و سرمایه‌گذاری دو جانبه برگزار شد.
خراسان شمالی و ترکیه دنبال تبادلات تجاری ,

به گزارش عصراترک، در این جلسه که در اتاق بازرگانی خراسان شمالی برگزار شد مازیار زند، رئیس اتاق بازرگانی خراسان شمالی بر آغاز و تقویت مراودات تجاری و سرمایه‌گذاری میان استان خراسان شمالی و اتاق بازرگانی ترکیه تاکید کرد.

زند همچنین اعلام کرد: از سرکنسول ترکیه در مشهد دعوت می‌کنیم که همراه با هیات‌های تجاری ترکیه سفرهای دوباره‌ای را به استان خراسان شمالی داشته باشند و از کارخانجات استان بازدید کنند و از نزدیک با فعالیت‌های تولید و اقتصادی این واحدها آشنا شوند تا این بازدیدها زمینه ساز همکاری‌های تجاری مشترک میان طرفین بشود.

وی تصریح کرد: توانمندی‌ها و فرصت‌ها برای انجام مراودات تجاری و انجام سرمایه‌گذاری‌های دو جانبه زیاد است.

رئیس اتاق بازرگانی خراسان شمالی همچنین گفت: برای تقویت همکاری‌های مشترک و دو جانبه پیشنهاد می‌کنم که شرکت هواپیمایی ترکیش‌ایر پروازهایی را میان استانبول-تهران-بجنورد برقرار کند.در این جلسه، سنان جم باش، سرکنسول ترکیه در مشهد نیز عنوان کرد: خواهان برقراری مراودات تجاری میان استان خراسان شمالی با کشور ترکیه هستیم که البته سرآغاز این مراودات باید معرفی توانمندی‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری طرفین با یکدیگر باشد.

جم باش با اشاره به تحریم اقتصادی ایران، بیان کرد: هرچند که اعمال تحریم مسئله‌ای بسیار بد است که امیدوار هستیم هر چه زودتر این مسئله حل شود، با این وجود، این اتفاق برای کشور ترکیه مهم نیست.

وی گفت: در کشور ترکیه تجاری فعالیت می‌کنند که حاضر هستند حتی با وجود اعمال تحریم‌ها بر ایران، همکاری تجاری داشته باشند.

سرکنسول ترکیه در مشهد خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاری مشترک در ساخت و ساز می‌تواند از جمله مراودات سرمایه‌گذاری میان طرفین باشد.

انتهای خبر/قهرمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک