جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۳/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس سیاسی | کد خبر: ۲۸۷۸۹۶۲
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۱/۱۶ - ساعت ۷:۴۱
امام جمعه اهل سنت مسجد خاتم‌الانبیاءبجنورد:

مسئولیت‌های اجتماعی باید به اهلش سپرده شود

امام جمعه اهل سنت مسجد  خاتم‌الانبیاءبجنورد گفت: یکی از مصادیق امانت در بعد اجتماعی از نظر قرآن، مسئولیت‌ها و پست‌های اجتماعی است که این مسئولیت‌ها باید به هرکس که لیاقت، شایستگی و استعداد کار و مقامى را دارند، سپرده شود.
  مسئولیت‌های اجتماعی باید به اهلش سپرده شود,

عبدالحکیم آخوند محمدی، امام جمعه اهل سنت مسجد خاتم الانبیاء بجنورد در گفتگو با خبرنگار عصراترک اظهار داشت: هر نظام و حکومتی حتی حکومت‌هایی که ادعای آزادی محض و دموکراسی دارند، برای انتخاب شوندگان و انتخاب کنندگان شرایط و محدودیت‌هایی را تعیین می‌کنند.

وی افزود: در هیج جای دنیا نمی‌توان انتخاباتی را بدون حد و مرز تصور کرد.

 آخوند محمدی ادامه داد: طبیعی است اسلام نیز برای رعایت بهتر قوانین، شرایط و محدودیت‌هایی را هم برای انتخاب شوندگان و هم برای انتخاب کنندگان در نظر گرفته است.

این آخوند اهل سنت مرکز استان گفت: هنگامی که قرآن برای وصیت در امور فردی، انتخاب دو شاهد عادل را لازم می‌داند برای انتخابی که به امور اجتماعی او مربوط است نمی‌تواند بی‌تفاوت باشد بلکه معتقد است، امانت‌ها و مسئولیت‌های اجتماعی باید به اهلش سپرده شود

آخوند محمدی با اشاره به آیه، إِنَّ اللَّهَ یَأْمُرُکُمْ أَنْ تُؤَدُّوا الْأَماناتِ إِلى‏ أَهْلِها وَ إِذا حَکَمْتُمْ بَیْنَ النَّاسِ أَنْ تَحْکُمُوا بِالْعَدْلِ إِنَّ اللَّهَ نِعِمَّا یَعِظُکُمْ بِهِ إِنَّ اللَّهَ کانَ سَمیعاً بَصیراً، افزود: خدا به شما فرمان مى‌‏دهد که امانت‌‌ها را به صاحبانشان بازگردانید و چون در میان مردم به داورى نشینید به عدل داورى کنید. خدا شما را چه نیکو پند مى‌‌‏دهد. هر آینه او شنوا و بینا است.

وی ضمن تأکید برانتخابات آگاهانه از سوی مردم تصریح کرد: یکی از مصادیق امانت در بعد اجتماعی از نظر قرآن، مسئولیت‌ها و پست‌های اجتماعی است که این مسئولیت‌ها باید به هرکس که لیاقت، شایستگی و استعداد کار و مقامى را دارند سپرده شود.

وی خاطرنشان کرد: بنابراین با این تفاصیل باید در انتخابات پیش رو نیز فرد صالح و معیارهایی که یک کاندید باید داشته باشد در نظر گرفته شود و انتخاب شود و انتخاب ما آگاهانه و با مطالعه و شناخت کافی در رابطه با کاندیدای مورد نظر انجام شود.

انتهای خبر/ وحیدی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک