جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۳/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس ورزشی | کد خبر: ۲۸۷۸۹۲۴
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۱/۱۴ - ساعت ۱۴:۱

آمار نگران‌کننده کم‌تحرکی در ایران؛ ۸۰ درصد دچار فقر حرکتی هستند

رییس فدراسیون ورزش همگانی گفت: طبق بررسی‌های دانشگاه علوم پزشکی ۸۰ درصد از مردم کشور دچار کم‌تحرکی یا فقر حرکتی هستند.
آمار نگران‌کننده کم‌تحرکی در ایران؛ ۸۰ درصد دچار فقر حرکتی هستند,

به گزارش عصراترک، علی خلیلی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا در خصوص برنامه پیش روی این فدراسیون در راستای تشویق مردم به ورزش همگانی توضیح داد: از برنامه مهم ما در حال حاضر برگزاری مسابقات ورزشی کارکنان دولت در سطح کشور است که ۶ هزار و ۱۱۱ تیم ورزشی در این دوره شرکت کردند که در ۶ رشته شنا، والیبال، تنیس روی میز، داژبال، مهارت‌های چالشی و فوتبال گل کوچک مسابقات برگزار شد.

وی با اشاره به ضرورت ترویج فعالیت بدنی و تحرک روزانه ورزش در دستگاه‌های اجرایی، بیان داشت: اهتمام به ورزش همگانی منجر به افزایش بازدهی کارکنان در دستگاه‌های اجرایی خواهد شد زیرا از نیروی انسانی فعال انتظار کنش سازمانی موثر می‌رود، در غیر این صورت احتمال مشکلات حرکتی، بیماری‌های غیرواگیردار و پیامدهای وخیم ناشی از کم‌تحرکی بسیار بالا می‌رود.

رییس فدراسیون ورزش همگانی بیان کرد: مسابقات ورزشی کارکنان دولت در مرحله استانی خود قرار دارد و پس از مشخص شدن تیم‌ها و نفرات برگزیده رقابت کشوری آن پس از دهه ایام الله مبارک فجر برگزار می‌شود.

خلیلی این راهم گفت: امسال برنامه‌های مختلف دیگری از جمله رقابت مینی فوتبال محلات، گذرگاه ورزشی، مترو اسپورت (ایستگاه‌های مترو) و پیاده‌روی خانوادگی را در راستای ترویج ورزش همگانی مدنظر خواهیم داشت تا بتوانیم سیاست ورزش ارزان و در دسترس را برای ورزش دوستان فراهم کنیم.


وی همچنین از آغاز ثبت نام فوتبال گل کوچک جام هواداری محلات خبر داد و افزود: مراحل ثبت نام این طرح بزرگ آغاز شده است و بنا داریم در بازه زمانی ۵ تا ۶ ماهه این جام را در ۴ مرحله شهر، شهرستان، استانی و کشوری برگزار کنیم. در حال حاضر ۳۰ تیم ثبت نام خود را نهایی کرده‌اند. اجرای این برنامه از ابتدای ماه مبارک رمضان پس از افطار آغاز خواهد شد.

رئیس فدراسیون ورزش همگانی ادامه داد: برنامه‌های فراگیر ما در دهه فجر همایش پیاده‌روی خانوادگی صبح و نشاط و پیاده روی با عنوان دماوند تا خلیج فارس خواهد بود که هر روز ۲ استان این همایش را اجرا خواهد کرد.

مطالعات طرح جامع توسعه ورزش همگانی در دست اجراست

وی کم‌تحرکی را یکی از مشکلات اساسی جامعه شهری دانست و گفت: طرح جامع توسعه ورزش همگانی از سوی معاونت ورزش همگانی وزارت ورزش به فدراسیون همگانی و آمادگی جسمانی ابلاغ شده است. قرار است در این طرح مطالعات آن تدوین تا معضلات کم‌تحرکی از سوی اقدامات کارشناسی احصا شود. قرار است در این طرح ۲ فدراسیون همگانی و آمادگی جسمانی مطالعات آن را طی مدت ۵ تا ۶ ماه گردآوری کنند و پس از آن برای اجرای از سوی وزارت ورزش، ساختار اساسی برای آن تعریف شود.

وی خاطر نشان کرد: طبق آمارهای موجود در قالب نظرسنجی‌هایی که برخی سایت‌ها و دانشگاه علوم پزشکی به آن رسیده، ۸۰ درصد مردم دچار کم‌تحرکی و ۴۷ درصد شهروندان به نوعی ورزش نمی‌کنند. در طرح وزارت ورزش بناداریم تا آمارهای دقیقی مشخص استخراج شود تا در جهت رفع آن گام‌های اساسی برداشته شود.

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک