سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۹/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۸۸۶۷
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۱/۱۲ - ساعت ۰:۵

برگی از زندگی شهید وهب اصغری‌راد

نهم خردادماه سال ۱۳۴۱ خانه لطف‌الله و سیده فاطمه اصغری‌راد مزین به قدوم کودکی بنام وهب شد.
برگی از زندگی شهید وهب اصغری‌راد ,

به گزارش عصراترک وهب فرزند دوم خانواده بود .او دو خواهر داشت یکی بزرگتر و دیگری کوچکتر از وی بودند.

پدر وهب دامدار بود و مادرش خانه دار، در جاجرم همه به آنها احترام‌ می‌گذاشتند به خصوص به بی بی فاطمه و به او نذر می‌کردند.
بخاطر مشکلات زندگی و شرایط مالی آن زمان وهب از همان دوران کودکی کار می‌کرد و کمک خرج خانواده بود.او کودکی بسیار سخت‌کوش بود ولی با آن جثه ظریف هیچگاه کمرش در برابر ناملایمات زندگی خم نشد.

وقتی با کودکان هم سن و سالش بازی می‌کرد اغلب برنده بازی بود چون او از عهده کارهای سختری بر آمده بود.مقطع ابتدایی را در مدرسه شریعتی جاجرم به پایان رساند .تا اواسط دوره  متوسطه در جاجرم تحصیل کرد و دیگر ادامه تحصیل نداد.

۹ ماه سال را درس می‌خواند و سه ماه تابستان را در کوره آجرپزی کار می‌کرد.گویا می‌دانست باید خود را از همان کودکی برای کارهای مهم ومسئولیت‌های خطیری آماده سازد.
 
فعالیت‌های قبل از انقلاب
از سال ۱۳۵۶ با آنکه سن و سال زیادی نداشت همراه دوستانش اعلامیه‌های امام را در جاجرم پخش می‌کرد .همیشه تحت تعقیب ژاندارمری بود.چند باری هم دستگیر شد و موردآزار و شکنجه ماموران رژیم قرار گرفت.
 
بعد از انقلاب
در سال ۱۳۵۹ وهب اصغری راد با خانم سکینه قاسمی ازدواج کرد.بعد از مدتی به بجنورد نقل مکان کردند و برای همیشه ساکن آنجا شدند.حاصل زندگی آنها پنج پسر به نام‌های جواد،مجتبی،علی اصغر ،روح الله و ابوالفضل بود.

شهید به سربازی نرفت بلکه در سال ۱۳۶۰ به عضویت سپاه در آمد.در همان جا دوره‌های آموزشی را با موفقیت پشت سر گذاشت و خود را برای رفتن به جبهه‌های حق علیه باطل آماده کرد.
آن زمان در کردستان شورش شده بود، در تاریخ دوم مهرماه سال ۱۳۶۲ وهب به همراه دوستانش به سمت کردستان رهسپار شد.

شهید اصغری راد در واحد مخابرات فعالیت می‌کرد. وی در کنار فرمانه محمود کاوه بود و لحظه لحظه اخبار را مخابره می‌کرد.او رشادت‌های بسیاری از خود نشان داد. وقتی سردار کاوه مسئولیت‌پذیری وی را دید او را بعنوان فرمانده گردان بیسیم‌چی‌های لشکر ویژه شهدا برگزید.
شهید وهب اصغری در عملیات بیشماری از جمله فتح المبین،لیلة القدر ، والفجر۹، قادر و بدر حضور داشت، در بسیاری از عملیات‌ها مجروح می‌شد ولی بعد از بهبودی مختصری دوباره به جبهه برمی‌گشت.
در عملیات والفجر ۹ بعلت اثابت ترکش خمپاره از ناحیه کتف، ریه، شکم، پای راست و کمر مجروح شد.

در سال ۱۳۶۴ از ناحیه نخاع آسیب دید و در سال ۱۳۶۵ در حین انجام ماموریت در بین راه سنندج و کامیاران بر اثر سانحه تصادف قطع نخاع شد.
بعد از مجروحیت او را به بیمارستان فیض اصفهان اعزام کردند ولی شدت آسیب‌دیدگی بسیار بود و منجر به این شد که وهب اصغری راد از سن ۲۴ سالگی تا آخر عمر شرافتمندانه‌اش روی ویلچیر بنشیند.

وی ۸۰ درصد بدنش را فدای پاسداری از خاکش کرد. بعدها برای تسکین دردهایش به مرکز توانبخشی معرفی شد و روزهای زیادی از عمر شریفش را در مراکز توانبخشی و بیمارستان امام رضا مشهد گذراند.چندین بار مورد عمل قرار گرفت.

با وجود آنکه شهید وهب اصغری راد فردی بسیار محکم و قوی در برابر مشکلات بود ولی ترکش‌های رژیم بعثی هر روز وی را ضعیف‌تر می‌کردند، در نهایت اواسط مهر ۱۳۸۷ با درد شدیدی که در ناحیه شکم احساس می‌کرد به مشهد بیمارستان امام رضا اعزام شد.از چسبندگی روده رنج می‌برد، او را عمل کردند بعد از بیست روز دوباره مورد عمل قرار گرفت و ساعت‌ها در کما بود.سرانجام در همان سال در بیمارستان امام رضا مشهد جان را به جان آفرین تسلیم کرد ندو به فیض شهادت نائل شد.

انتهای خبر/گ

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک