شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۳/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۷۸۶۳۴
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۰/۳۰ - ساعت ۱۲:۲۶
نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی:

 تعطیلی تاش ۲۰۰۰ میلیارد تومان به کشور خسارت می‌زند

 نماینده مردم ۶ شهرستان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس اعلام سازمان پژوهش‌های مجلس از واردات بوکسیت و در تعطیلی این معدن تاکنون بیش از ۲ هزار میلیارد تومان به کشور خسارت وارد شده است.
 تعطیلی تاش ۲۰۰۰ میلیارد تومان به کشور خسارت می‌زند,

به گزارش خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «عصراترک»، سید محمد پاکمهر، نماینده ۶ شهرستان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اظهار داشت: بوکسیتی که از معدن تاش در شاهرود برداشت می‌شود، دارای عیار بالای ۶ است.

 وی ادامه داد: این در حالی است که بوکسیت برداشت شده در جاجرم باتوجه‌به برداشت زیاد به عیار کمتر از ۳.۵ رسیده که در کارخانه آلومینا قابلیت استفاده نخواهد داشت.

 پاکمهر با اشاره به اینکه برداشت بوکسیت در شاهرود به‌راحتی و بدون نیاز به انفجار تأمین می‌شود، گفت: براین‌اساس مردم منطقه تقاضا داشته‌اند که در قبال آن مسئولیت اجتماعی نسبت به آن‌ها صورت بگیرد که منفعتی برای مردم شاهرود داشته باشد.

 وی ابراز داشت: براین‌اساس باتوجه‌به اینکه توقعات مردم شاهرود برآورده نشده و ایجاد موضوع امنیتی برداشت موقتاً متوقف شده است.

 نماینده مردم ۶ شهرستان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: نکته قابل‌توجه این است که در حال حاضر بوکسیت موردنیاز برای کارخانه آلومینا جاجرم از ترکیه با هزینه خرید و تردد بالا تأمین می‌شود و گاهی اوقات چندین روز کارخانه مواد اولیه برای تولید ندارد.

 پاکمهر خاطرنشان کرد: باید صحبت‌ها با مسئولان سمنانی صورت بگیرد و توافقاتی انجام شود که راه برداشت از معدن تاش در یک بستر توافقی و تفاهمی صورت بگیرد و در این شرایط ارز برای خرید خاک از کشور خارج نشود.

 این مسئول ادامه داد: بر اساس اعلام سازمان پژوهش‌های مجلس از واردات بوکسیت و در تعطیلی این معدن تاکنون بیش از ۲ هزار میلیارد تومان به کشور خسارت وارد شده است.

 پاکمهر اضافه کرد: متأسفانه منافع را به شاهرود ارائه نمی‌دهیم؛ ولی از کشور ترکیه واردات را انجام می‌دهیم.

 وی گفت: نکته قابل‌توجه این است که بازگشایی معدن تاش از مسیر وزارت صمت نیست، بلکه مربوط به مسیر شورای تأمین استانداری و وزارت کشور است.

 

 انتهای خبر/ رحمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک